Am tot scris de aplicațiile de tip Adblock în ultima perioadă și asta pentru că afectează industria de publishing la scară globală. Una dintre cele mai descărcate extensii Chrome și-a găsit un proprietar nou de la 1 octombrie.
Michael Gundlach a făcut o mișcare inteligentă, în primul rând a deschis programul de reclame acceptate și de la 1 octombrie, reclamele considerate neintruzive sunt afișate către cei ce au Adblock instalat în browser. Ca să intre în acest program, companiile în genul Microsoft, Google etc au cotizat generos.
Pe de altă parte s-a retras din business, mai ales că aș face pariu că în 1 – 2 ani de zile va începe o vânătoare de vrăjitoare în domeniul aplicațiilor de gen, Google și alți giganți din domeniu se vor sătura de pierderile generate și vor trece la măsuri punitive (Google ar putea destul de simplu să interzică Adblockerele în Chrome, spre exemplu).
Noul proprietar al Adblock pentru Chrome nu este cunoscut, nu sunt informații legate de suma tranzacționată etc. Ca idee, Michael Gundlach avea peste 40 de milioane de utilizatori ai aplicației sale.