Am participat la o întâlnire cu Iulian Stanciu, Tudor Manea și Bogdan Axinia. Iulian Stanciu este CEO al eMAG, Tudor Manea ocupă funcția de director general al eMAG România, iar Bogdan Axinia este responsabil de VP Platforms & Tehnology.
Au fost discuții cu adevărat interesante, eMAG fiind cel mai mare jucător din online-ul autohton.
Câteva puncte importante de la dezbaterea cu Iulian Stanciu & co:
- grupul eMAG este format din eMAG, Depanero, Fashion Days și Conversion Marketing;
- eMAG are o echipă de 400 de programatori, dublu față de 2014;
- vânzările au evoluat de la 130 milioane dolari în 2011, la 350 milioane dolari în 2014 și 500 milioane dolari ar fi așteptările pentru anul curent (400 milioane dolari în România, 50 milioane dolari în Bulgaria și 50 milioane dolari în Ungaria);
- aproape jumătate din traficul site-ului vine de pe mobil, înregistrează 600.000 de vizite pe zi, iar în Alexa sunt pe locul 6;
- 15% – plăți făcute cu cardul, 85% – plata cash la livrare, aici vor depune numeroase eforturi spre a mări procentul de plăți făcute cu mijloace moderne de plată;
- depozitul eMAG are 25.000 de metri pătrați, pentru Black Friday închiriază spațiu suplimentar;
- eMAG pregătește lansarea unui card în format digital, unul care să meargă a fi conectat cu Apple Pay, Samsung Pay & alte servicii de mobile banking;
- rata de retur este de 2.5 – 3% pe eMAG față de 20% pe Fashion Days;
- eMAG Marketplace a depășit Okazii ca volum de accesări, sute de magazine au venit pe această platformă și deja se prefigurează exemple de succes.
Detalii legate de Black Friday 2015 la eMAG:
- are loc pe 20 noiembrie, asta spre a preveni suprapunerea cu mini-vacanța de Sfântul Andrei și Ziua Națională;
- promoțiile sunt valide o singură zi și se aplică la 50% din produsele sale, 250.000 de itemi în total;
- 2 milioane de euro sunt investițiile în hardware pentru Black Friday-ul în ediția pe 2015;
- eMAG urmează a livra coletele cu ajutorul tuturor firmelor de curierat din țara noastră, în duminica din 22 noiembrie au antamat în procent de 100% serviciile de curierat.
Alte noutăți implementate de eMAG:
- anularea comenzilor se face mult mai ușor. Există un buffer de 30 de minute în care poți să te răzgândești;
- poți face o listă de produse favorite, iar din momentul în care respectivul item a primit o reducere de preț te alegi cu o notificare automată, plus că așa poți urmări mai ușor ce te interesează în mod deosebit;
- căutare în eMAG urmează a deveni mai inteligentă, se bazează pe datele culese din baza de clienți și încearcă să intuiască ceea ce dorești să găsești, se fac corecții automate;
- aplicația de mobil a primit funcții noi și este actualizată în ritm continuu, cu un swipe pe butonul de comandă poți face direct o achiziție, dacă ai adăugat datele unui card. Astfel de Black Friday poți fi cu un pas în fața celorlați la promoțiile cu adevărat tentante.
Întrebările mele pentru Iulian Stanciu:
Prima întrebare a fost legată de telefoanele mobile aduse pe canal neoficial, o discuție mai veche ce am purtat-o în câteva articole de pe site, am cerut un plus de transparență. În sensul că un client să cunoască dacă telefonul este importat oficial sau cu ajutorul unui intermediar, de pe piața gri.
Mi s-a spus că vor discuta și vor încerca să găsească o soluție.
A doua întrebare s-a legat de Black Friday și cum conceptul s-a denaturat în țara noastră, dacă sunt beneficii reale și dacă direcția în care a mers i se pare justă. Mi-a spus că Black Friday asigură un boost și le permite pregătirea pentru anul viitor, într-o singură zi ei ajung a face 10% din an. 1 zi cât o lună.
Discuția s-a dus și spre reflexul pavlovian format în jurul clientului autohton, cumpără doar dacă vedea o reducere afișată, de aici zecile de campanii cu reduceri mai mult sau mai puțin adevărate. Personal, cred că epoca post-Black Friday este la un pas distanță, în 2 – 3 ani de zile conceptul își va pierde menirea inițială.
La un moment dat a specificat că a fost un război al prețurilor ce a scos DOMO în afara jocului. Aici mi-am permis să-l corectez pe Iulian Stanciu și să-i spun că eMAG nu mai este căutat pentru prețurile sale ci mai degrabă au ajuns să vândă brandul și serviciile atașate, plusul de siguranță și încredere pe care-l au în țara noastră.