Evenimentul de lansare al OPPO în România a avut loc în cele din urmă. Era prognozat a avea loc prin aprilie dacă-mi amintesc corect, dar presupun că pandemia a făcut ca lansarea propriu-zisă să aibă loc la început de iunie, iar din 6 iunie veți găsi o sumă de produse în stocurile magazinelor (etapa de precomandă a fost deschisă de câteva zile).

Pentru cei ce ați pierdut evenimentul, înregistrarea este mai jos:

Nu durează mult timp, s-au încadrat în 38 de minute (timpul de încărcare de la 0 – 100% al lui OPPO Find X2, no. 1 la acest capitol în momentul de față – SuperVOOC 2.0 = 10V și 6.5A). Unele lucruri pe care le voi nota sunt deja cunoscute, dar merită cumva să le aduc în față într-un articol dedicat.

1. OPPO pune accent pe design și performanța;

Sunt elementele prin care încearcă să iasă în evidență în piața smartphone-urilor premium. Nu insistă pe raportul preț / specificații, în niciun caz. Doar dacă va ajunge pe aici și divizia Realme ce s-ar putea să aibă un management diferit, așa cum a încercat și Huawei cu Honor.

OPPO Find X2 și Reno 3 Pro sosesc direct cu multă memorie RAM și spațiu de stocare din plin, cu un design plăcut și finisare ce se bazează pe materiale de bună calitate și atenție maximă la detalii (cum era HTC în vremurile sale bune).

Au specificații bune și la nivel de display (panel OLED, rată de refresh ridicată + multe tehnologii la pachet), la cameră mi-aș fi dorit să aibă curajul în a-l importa și pe Find X2 Pro. Presupun că dacă feedback-ul este bun pe Find X2, îl vor lista și pe X2 Pro ce costă cu 200 euro în plus și are specificații de top.

2. OPPO țintește poziția Huawei;

Huawei a fost pe locul 2 în România, în spatele Samsung și nu am nicio informație despre cum au mers vânzările în primul trimestru din anul curent. Faptul că nu au serviciile Google le afectează strategia pe piața locală, AppGallery se află în proces de consolidare etc. Este clar că OPPO are cumva un culoare favorabil, le-ar fi fost mai greu dacă Huawei nu era lovit de Departamentul de Stat al SUA.

Succesul Huawei în România s-a datorat și echipei locale ce a știut să promoveze brandul chinez, iar OPPO a știut să selecteze oameni de valoare ce-și vor pune accentul, iar cu buget pe măsură și răbdare vor face un brand cunoscut și din OPPO (nu știu cât de răbdători sunt chinezi de la OPPO, vorbim de o strategie ce necesită ani de zile, nu se realizează de pe o zi pe alta). Huawei s-a aflat în ofensivă de prin 2015 – 2016 și a început să culeagă roadele de prin 2017 – 2018.

3. OPPO și direcțiile de dezvoltare – arta de a trăi mai simplu;

Alexandra Răuț ce are rolul de brand manager pe România a punctat direcțiile de dezvoltare ale OPPO pe viitor: 5G, IoT, servicii cloud și inteligență artificială. Presupun că vor dezvolta un ecosistem, de la smartphone-uri se vor duce și spre alte nișe. Au și punctat asta la nivel de grup, că se pregătesc să-și diversifice portofoliul față de ce oferă în prezent, iar ce vor dezvolta la OPPO va fi adus și de către OnePlus sau Realme.

Aș spune că Apple a suprins cel mai bine această diversificare. Apple face bani în continuare la modul serios din vânzarea iPhone-urilor, dar trimestru de trimestru raportează venituri mai mari din App Store, intră puternic prin Apple Music pe streaming-ul de muzică etc. Orice companie ce produce smartphone-uri nu trebuie să rămână doar aici, trebuie să-și diversifice serviciile și implicit sursele de venit. Trebuie să luăm în calcul și contextul în care smartphone-urile nu mai sunt schimbate atât de rapid.

4. OPPO este prezent în România prin-un unic distribuitor autorizat;

Distribuitorul autorizat pentru OPPO în România este Green Leaves Technical. În Europa sunt din 2019 în Franța, Italia, Spania, Olanda, Marea Britanie, Elveția, Polonia. Au ajuns și în oferta operatorilor de telefonie mobilă (în România prin Orange și Vodafone, pentru moment).

Rămâne de văzut ce alte produse vor importa în țara noastră pe lângă Find X2 și Reno 3 Pro 5G. Au și două modele mid-range listate pe site-ul oficial. Cred că au nevoie de produse interesante în segmentul mid-range, în categoria 1000 – 2000 lei.

5. OPPO Watch va fi adus în țara noastră (cel mai probabil :));

Echipa OPPO avea ceasul smart la mână și mă gândesc că au în gând să-l importe și aici. Aduce destul de mult prin formă cu rivalul de la Apple.

Este un ceas interesant pentru că are certificare ECG, rezistență de 5ATM pentru modelul de 46 mm și 3ATM pentru cel de 41mm, rulează un sistem de operare proprietar – ColorOS Watch, ecranul este rectangular de 1.91 inch cu rezoluție 402 x 476 pixeli – panel AMOLED, baterie de 430 mAh și un preț internațional de aprox. 180 euro.

Mă bucur că avem un nou jucător în piața de smartphone-uri, dar sunt conștient că misiunea lor este mai grea ca niciodată (2020 este un an special, iar impactul ultimelor luni se va vedea în perioada imediat următoare).

Despre autor

Emil Dragotă

Co-Fondator al GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează Google Pixel 8 Pro, tableta Samsung Galaxy Tab S9 Ultra și Sony ZV-E10 pentru fotografiile și materialele video făcute la recenziile de pe site. Notebook-ul de gaming ASUS ROG Zephyrus M16 a fost transformat în desktop PC ad-hoc. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.