ANCOM a trimis o listă de sfaturi / recomandări pentru cei interesați să acceseze o ofertă telecom de Black Friday 2021.
Ce aspecte recomandă ANCOM a fi analizate înainte de a contracta oferta respectivă?
✅ costul lunar al abonamentului care facilitează achiziționarea echipamentelor la prețuri reduse sau gratuite;
✅ intervalul exact în care ar urma să beneficieze de eventuale reduceri ale costului lunar al abonamentului;
✅ perioada minimă contractuală, respectiv acel interval de timp în care utilizatorul nu poate renunța la contract fără a plăti taxe de reziliere anticipată – perioadă limitată legal la 12 sau 24 de luni pentru contractele telecom;
✅ câte minute/SMS-uri/trafic de date include abonamentul, în ce rețele pot fi folosite, în ce ordine vor fi consumate și ce tarife se aplică după consumarea lor;
✅ dacă și în ce condiții furnizorul poate bloca sau tarifa suplimentar accesul la anumite aplicații (de tip VoIP, file-sharing etc.);
✅ dacă serviciul este disponibil în zona lor de reședință. Pentru a verifica acoperirea cu semnal mobil pentru tehnologiile 2G/3G/4G, pentru toţi operatorii mobili activi pe piaţa din România, utilizatorii pot consulta platforma informatică a ANCOM aisemnal.ro;
✅ de asemenea, utilizatorii pot consulta Netograf – aplicația de testare a calității serviciului de internet care oferă și informații cu privire la viteza experimentată în mod real de utilizator.
Ideea este simplă, să nu te arunci după prețul mic al dispozitivului și să cauți steluțele din contract. Nu de alta, dar s-ar putea să descoperi că oferta nu este chiar ceea ce se prezintă la prima vedere.