Porsche investește 1 miliard de euro în modelul Mission E

/
/
7 dec. 15
/

Porsche Mission E este un concept de supercar electric pe care compania germană l-a prezentat în septembrie la Salonul Auto de la Frankfurt. Am vrut să vă scriu încă de atunci despre acest prototip, dar sincer mărturisesc că nu mă așteptam ca acesta să se transforme vreodată în mașină de serie.

Porsche mă contrazice acum și anunță că investește nu mai puțin de 1 miliard de euro pentru ca Mission E să ajungă la clienții solvabili. Aceștia vor trebui însă să aștepte până undeva în 2020, atunci când Porsche preconizează că supercarul complet electric va fi produs în serie.

Unii cred că au și de ce să aștepte atât: Mission E dispune de 600 CP (440 kW) ce pot propulsa automobilul de la 0 la 100 de km/h în numai 3.5 sec. Autonomia se pare că se oprește undeva la circa 500 de km, dar cu adevărat impresionant este sistemul de încărcare rapidă (pe 800 V) ce aduce bateria până la 80% în numai 15 minute.

Porsche Mission E

Cei 1 miliard de euro vor fi investiți în actuala fabrică din Stuttgart-Zuffenhausen (700 de milioane euro), într-un nou atelier de vopsitorie și o nouă locație de asamblare. De asemenea, fabrica ce se ocupă de producerea motoarelor va fi dezvoltată pentru a putea construi și noile motoare electrice.

În total, Porsche estimează că pentru producerea lui Mission E va avea nevoie de o mie de noi angajați. Totuși, mai este ceva de așteptat până în 2020…

Sursa: CarsCoops.com
Categorii: gAuto
Darius Pană
Editor pe Gadget.ro din septembrie 2014. Pasionat de tehnologie, automobile și fotografie. Scrie recenzii pentru telefoane mobile, automobile, dispozitive din zona audio, monitoare, televizoare, aparate foto și orice alt gadget. Folosește Realme GT 7, Canon EOS M200 + Canon EF-M 22mm 1:2, Canon EF-S 15-85 mm 1:3.5-5.6 IS USM și Canon EF 50mm 1:1.8 STM pentru fotografii și Sony ZV-E10 pentru video.

Sezonul 2025 din Formula 1 se încheie în acest weekend, iar lupta pentru titlul mondial se dă între trei piloţi (se anunţă 3 zile explozive)

În luna februarie a acestui an vă scriam un articol legat de startul noului sezon de Formula 1. Cum timpul nu iartă pe nimeni, iată că vin în atenţia voastră cu un nou articol, unul în care vă prezint finalul sezonului.

Un nou brand auto chinezesc va intra în România în 2026 (face parte din grupul Chery)

Lansările de branduri auto chinezeşti vor continua şi în 2026, piaţa de maşini noi din România urmând a deveni din ce în ce mai aglomerată.

Românii au cumpărat masiv maşini noi în luna noiembrie, creşterea fiind de peste 35% an pe an

Într-o ţară în care la nivel economic cureaua a fost strânsă începând cu a doua jumătate a anului, vânzările de maşini noi merg exact invers, impulsionate oarecum şi de relansarea programului Rabla în varianta cu buget mai mic.