Nissan GT-R 2017 – modificări tehnice importante, minore la design

/
/
24 mart. 16
/

Nissan a prezentat câteva modificări estetice și tehnice pentru cel mai performant model al gamei. GT-R MY17, care va fi disponibil spre vânzare din aprilie, cu livrări din vara acestui an, se pare că va fi beneficiarul unui comportament rutier mult îmbunătățit.

Încă din 2007, de la prezentarea inițială a lui Nissan GT-R în actuala formă, inginerii niponi au adus constant modificări tehnice pentru ca supercarul să se mențină în fruntea celor mai performante automobile ale momentului.

Nissan GT-R 2017 (6)

Salonul Auto de la New York 2016 a reprezentat locația ideală pentru ca Nissan să-l actualizeze încă o dată pe GT-R, cu unele ajustări la nivelul designului interior și exterior, dar modificări mai însemnate pentru motor, transmisie și tren de rulare.

Exteriorul este introdus acum în noul limbaj de design Nissan prin elementul ”V-motion” cromat din grila frontală, care primește o bază inferioară ce asigură o curgere mai lină a aerului. Și prin partea din spate au fost operate modificări minore ale aspectului, dar, așa cum spuneam, nimic ieșit din comun sau care să-l facă pe GT-R de nerecunoscut.

La interior mi se pare că s-a intervenit ceva mai agresiv pe partea de design și funcționalitate, principalele modificări fiind montarea padelelor pentru cutia de viteze direct pe volan și numărul de butoane ce controlează sistemul infotainment. În loc de 27 cum erau în trecut, acum tot sistemul poate fi operat prin intermediul a doar 11 butoane. Materialele și finisările se pare că au avut și ele parte de îmbunătățiri considerabile, oficialii Nissan promit acum o senzație premium la bordul lui GT-R MY17.

Trecem la partea tehnică. Motorul V6 twin-turbo de 3.8 litri generează acum 570 CP la 6800 rpm și un cuplu de 630 Nm. Prin anumite ajustări la aprindere a fost optimizat răspunsul motorului în zona medie și superioară de turație, peste 3200 rpm.

Cutia automată cu 6 viteze și dublu ambreiaj a fost modificată pentru schimbări mai line de treaptă, cu mai puțin zgomot. Noul sistem de evacuare din titaniu cu Active Sound Enhancement (ASE) se pare că va face deliciul pasionaților auto prin sunetul generat.

Ținuta de drum a fost și ea revizuită, un șasiu mai rigid și noi setări ale suspensiei promit acum o stabilitate și mai mare în viraje precum și un confort general mai bun.

Deocamdată toate informațiile de mai sus sunt doar niște date pe hârtie așa că îl așteptăm la test pe Nissan GT-R MY17. Sau generația actuală, sau cea veche… Nu prea contează, doar să am șansa de a conduce mașina visurilor mele.

Nissan GT-R 2017 (4)

Categorii: gAuto
Cuvinte cheie: facelift, GT-R, Nissan, poze
Darius Pană
Editor pe Gadget.ro din septembrie 2014. Pasionat de tehnologie, automobile și fotografie. Scrie recenzii pentru telefoane mobile, automobile, dispozitive din zona audio, monitoare, televizoare, aparate foto și orice alt gadget. Folosește Realme GT 7, Canon EOS M200 + Canon EF-M 22mm 1:2, Canon EF-S 15-85 mm 1:3.5-5.6 IS USM și Canon EF 50mm 1:1.8 STM pentru fotografii și Sony ZV-E10 pentru video.

Uniunea Europeană a cedat şi renunţă la planul ca din 2035 să avem doar maşini electrice (cum se prezintă noua propunere?)

În foarte scurt timp se va oficializa o decizie despre care am tot vorbit în ultima perioadă, una care a fost luată la presiunea industriei auto europene.

Cât costa noua Dacia cu autonomie ce ajunge pâna la aproape 1600 de kilometri?

În luna octombrie cei de la Dacia au anunţat noua gamă de modele, marca românească aducând versiuni facelift pentru Dacia Sandero, Sandero Stepway, Jogger şi Logan.

Ce model este Mașina Anului 2026 în România?

Nici nu am mai avut timp să vă spun acum câteva zile care au fost cele 7 finaliste Mașina Anului 2026 în România, cele care s-au înfruntat astăzi pentru titlul suprem... Așa că, fără a mai face o introducere plictisitoare, pot să pun aici nu doar cele 7 finaliste, ci și ordinea în care acestea…