EA Games pierde licenţa brandului FIFA şi schimbă numele jocului de fotbal în EA Sports Football Club (EAFC)

/
/
28 mart. 22
/

Am un prieten care este navigator şi de fiecare dată când vine acasă mă întreabă: “Când facem o FIFA ?” Nu suntem noi mari jucători, însă apucăm să ne duelăm de 2-3 ori pe an. Se pare că în curând când o să vină acasă o să mă întrebe: “Când facem un EAFC” ?

Sună ciudat rău, dar acesta este adevărul. După o colaborare de aproape 30 de ani, parteneriatul dintre EA Games şi FIFA (Federation Internationale de Football Association) a ajuns la final. Nu ştim sigur cauzele despărţirii, însă mai toată lumea spune că nu s-au înţeles la bani. EA Games plăteşte în prezent undeva la 150 de milioane de dolari / an către FIFA pentru licenţă, însă actualul contract se încheie după Campionatul Mondial de Fotbal 2022 din Qatar. Pentru a prelungi licenţa se pare că FIFA a solicitat dublarea sumei, aspect cu care cei de la EA Games nu au fost de acord.

Totuşi, ţinând cont că actualul contract expiră în iarnă, sunt şanse foarte mari ca următorul joc de fotbal să se numească FIFA 23. Dacă se va întâmpla acest lucru, FIFA 23 va fi ultimul din serie cu acest nume. Surse apropiate celor de la EA Games susţin că a fost luată o decizie finală în ceea ce priveşte noul nume al jocului, iar acesta va fi EA Sports Football Club (EAFC).

Pierderea brandului FIFA nu va afecta conţinutul jocului. Pentru celelalte licenţe (jucători, echipe de club, campionate naţionale, cupe etc.) se fac contracte separate, astfel că acestea nu fac parte din înţelegerea cu FIFA. Dacă e să fim corecţi, EA Games plăteşte 150 de milioane de dolari / an pentru nume şi un campionat mondial organizat la patru ani. Atât.

Sursa: nme.com
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Am jucat Borderlands 4 pe un laptop MSI Katana 15 cu grafică NVIDIA GeForce RTX 5060 – DLSS 4 cu Multi Frame Generation și Reflex chiar fac diferența

Așa cum am precizat și în celălalt articol în care am testat Borderlands 4 pe un sistem echipat cu grafică din seria NVIDIA GeForce RTX 50, amintesc și aici că jocul lansat la începutul toamnei 2025 a fost unul dintre cele mai așteptate ale sezonului.

Cum te ajută suita AnythingLLM și NVIDIA NIM în a rula local LLM-uri avansate și cât de rapid primești ajutor de la un PC cu grafică NVIDIA GeForce RTX

Cred că mare parte dintre noi am folosit măcar o dată în ultimul timp o soluție de Inteligență Artificială (AI), fie că vorbim despre cele mai celebre dintre ele, precum ChatGPT de la Open AI, Gemini de la Google sau Llama de la Meta. Sunt mult mai multe astfel de soluții, de chatboți așa cum…

Am jucat Borderlands 4 pe un PC gaming cu placă video GIGABYTE GeForce RTX 5070 spre a vedea cum acționează tehnologiile NVIDIA DLSS 4 și Reflex

Borderlands 4 este unul dintre cele mai așteptate jocuri ale toamnei 2025, fiind lansat oficial pe data de 12 septembrie. Iată că nu foarte departe de acest moment am avut șansa de a testa Borderlands 4 pe un desktop PC de gaming powered by GIGABYTE, unul în care piesa centrală a fost placa video NVIDIA…