În prezent piaţa smartphone-urilor pliabile este încă destul de mică, însă maturizarea tehnologiilor din spatele acestor device-uri începe să convingă din ce în ce mai mulţi utilizatori.
În 2022 la nivel global au fost comercializate aproximativ 12.8 milioane de telefoane pliabile, iar pentru 2023 se estimează ca numărul acestora să se ducă undeva la 18.5 milioane de unităţi, adică să avem o creştere de 44%.
La nivelul anului trecut piaţa de smartphone-uri pliabile era echivalentă cu numele Samsung, 82% din totalul vânzărilor fiind făcute sub brandul companiei sud-coreene. Singurul brand cu o concurenţă mai serioasă la nivel global este Motorola, în timp ce Xiaomi, Oppo sau Vivo se mişcă destul de timid, cu o prezenţă ceva mai activă doar în China.
Telefoanele pliabile au în continuare dezavantajul preţului ridicat, unul care se află totuşi pe un trend descrescător în ultimele trimestre. În viitor am putea vedea modele pliabile chiar şi pe la 300 – 400 euro, aspect care cu siguranţă le va creşte şi mai mult atractivitatea.