Volvo a produs ultima maşină diesel, un Volvo XC90 cu motor de 2.0 litri

/
/
27 mart. 24
/

Volvo vrea ca din 2030 să devină o marcă 100% electrică şi a demarat deja un amplu proces de renunţare la maşinile cu motoare convenţionale.

Compania suedeză a anunţat oficial că săptămâna aceasta a produs ultima maşină diesel, un model Volvo XC90 cu motor de 2.0 litri turbo cu 4 cilindri şi 235 CP. Acesta face parte din familia de motoare Volvo Engine Architecture lansată în 2013.

Ultima maşină diesel Volvo a fost produsă la fabrica Torslanda din Suedia şi va fi expusă în muzeul World of Volvo din Goteborg.

În 2019 mai bine de jumătate din vânzările Volvo erau generate de maşinile diesel şi iată că la nici 5 ani distanţă acest tip de motorizare dispare complet din oferta companiei. În acelaşi an, 2019, Volvo vindea 0 maşini electrice, iar în 2023 acestea au reprezentat 16.5% din total.

Observaţi cum în câţiva ani Volvo şi-a schimbat aproape radical strategia, una axată în prezent pe tehnologia viitorului. Este foarte important de urmărit evoluţia companiei, mai ales că este una dintre puţinele care au avut curajul să facă atât de rapid schimbările necesare pentru maşinile electrice (chiar dacă în spate are feedback-ul celor de la Geely).

Sursa: automarket.ro
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Sezonul 2025 din Formula 1 se încheie în acest weekend, iar lupta pentru titlul mondial se dă între trei piloţi (se anunţă 3 zile explozive)

În luna februarie a acestui an vă scriam un articol legat de startul noului sezon de Formula 1. Cum timpul nu iartă pe nimeni, iată că vin în atenţia voastră cu un nou articol, unul în care vă prezint finalul sezonului.

Un nou brand auto chinezesc va intra în România în 2026 (face parte din grupul Chery)

Lansările de branduri auto chinezeşti vor continua şi în 2026, piaţa de maşini noi din România urmând a deveni din ce în ce mai aglomerată.

Românii au cumpărat masiv maşini noi în luna noiembrie, creşterea fiind de peste 35% an pe an

Într-o ţară în care la nivel economic cureaua a fost strânsă începând cu a doua jumătate a anului, vânzările de maşini noi merg exact invers, impulsionate oarecum şi de relansarea programului Rabla în varianta cu buget mai mic.