Producătorul auto Geely a lansat o nouă baterie de tip LFP ce promite să reziste peste 1 milion de kilometri (şi va lua foc foarte, foarte greu)

/
/
3 iul. 24
/

Devine destul de clar că în prezent asistăm la o cursă în dezvoltarea de baterii mai bune, mai rezistente, mai fiabile, mai ieftine, pentru industria auto. Este foarte probabil ca în perioada anilor 2030 să putem cumpăra maşini electrice cu autonomii foarte mari şi timpi de încărcare utopici azi.

Producătorul auto Geely (deţine mărci precum Geely, Volvo, Lotus sau Polestar) a anunţat de curând o nouă baterie de tip LFP (litiu-fier-fosfat) cu numeroase îmbunătăţiri. Printre cele mai importante caracteristici ale acesteia regăsim:

  • va putea rezista peste 1 milioane de kilometri;
  • va putea fi folosită pe o perioadă de până la 50 de ani;
  • va putea fi încărcată de 3500 de ori;
  • va păstra peste 90% din capacitate şi la temperaturi de -30 de grade Celsius;
  • se va încărca de la 10% la 80% în doar 17 minute;
  • celula bateriei va avea o capacitate de 192 Wh / kg;
  • va fi cu 40% mai scurtă decât o baterie standard de tip lamă.

Noua bateria va mai avea şi o caracteristică foarte aşteptată, una care în prezent dă ceva dureri de cap industriei şi şoferilor – acumulatorul va lua foc foarte, foarte greu (pe alocuri va fi chiar imposibil). Bateria este construită în aşa fel încât atunci când o celulă este perforată, în jurul acelei zone se formează automat un strat izolator care va preveni scurticircuitele şi alte evenimente în cascadă de ordin termic.

Geely a trecut acest acumulator printr-o serie de teste foarte dure (împunsă cu ace din oţel, împuşcată, aruncată în foc, strivită, lovită, scufundată în apă de mare etc), iar acesta nu a luat foc niciodată (nu au existat nici măcar mici evenimente de aprindere termică).

Momentan nu avem o informaţie legată de utilizarea acestei baterii pe modele comerciale, însă în maxim 1-2 ani acest acumulator ar putea fi utilizat pe maşini electrice premium.

Sursa: carscoops.com
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Tesla lansează în Europa modelul Tesla Model 3 Standard, unul cu preţ de plecare de 36.990 euro TVA inclus (cea mai ieftină versiune de pe bătrânul continent)

În prezent cea mai ieftină Tesla din Europa este Tesla Model 3 RWD, cea care are un preţ de plecare de 41.990 euro TVA inclus.

Volkswagen ID.Unyx 08 – primul SUV electric Volkswagen făcut cu tehnologie chinezească de la XPeng

Volkswagen a lansat în această săptămână un nou SUV, unul 100% electric denumit commercial Volkswagen ID.Unyx 08. Acesta a fost dezvoltat de către de către Volkswagen Group China Technology Company împreună cu producătorul auto XPeng.

Am condus Renault 4 E-Tech electric – primele impresii

În urmă cu câteva zile, Renault a organizat un eveniment în cadrul căruia am avut ocazia de a testa două modele recent introduse pe piața din România. Primul despre care expun câteva impresii este Renault 4 E-Tech electric, al doilea este Renault Austral facelift.