Lansarea serviciilor Digi în Belgia este amânată deoarece operatorul îşi instalează propria reţea de fibră optică (există şi ceva controverse legate de cablurile inestetice instalate pe faţadele caselor)

/
/
21 sept. 24
/

În luna mai a acestui an Digi şi-a anunţat intrarea oficială pe piaţa din Belgia prin inaugurarea sediului central din Bruxelles. La acel moment a fost transmis mesajul că primele servicii comerciale vor fi lansate în vara acestui an, însă iată că se termină şi prima lună de toamnă, iar Digi încă nu este activă în această ţară.

Conform celor de la profit.ro, se pare că lansarea serviciilor este amânată deoarece Digi a luat decizia de a-şi dezvolta propria reţea de fibră optică, demers ce necesită timp. Reprezentanţii companiei susţin că în 5 ani vor să deservească cu propria reţea de fibră optică toate oraşele mari ale ţării şi aproximativ 2 milioane de gospodării belgiene.

Presa belgiană susţine că instalarea cablurilor a generat şi ceva controverse, mai mulţi belgieni fiind nemulţumiţi de aspectul inestetic al cablurilor instalate pe faţadele caselor. Există şi o petiţie semnată de mii de belgieni prin care se solicită oprirea lucrărilor şi eliminarea cablurilor instalate deja. Legea este însă de partea Digi, ministrul belgian al Telecomunicaţiilor confirmând că „Operatorii au dreptul de a pune gratuit cabluri pe fațadele caselor pentru desfășurarea rețelei lor. În principiu, nu puteți refuza această instalare. Același lucru este valabil și pentru lucrări de întreținere la aceste cabluri.”

Sigur că există şi ceva excepţii, astfel că pentru a instala cabluri pe clădirile cu statut special este necesară obţinerea unui aviz de la autorităţile locale. Digi va trebui să dovedească reprezentanţilor statului că deţine aceste avize acolo unde se impun.

Jeroen Degadt, CEO-ul companiei a transmis presei că „Singura modalitate de a ne reduce costurile și de a oferi prețuri foarte accesibile publicului belgian este să ne instalăm singuri propria noastră rețea de fibră. Înțelegem că construirea unei astfel de rețele creează neplăceri, dar suntem pregătiți să o dezbatem. Le explicăm ce facem celor care ne pun întrebări și când vor afla cât de mici sunt tarifele noastre, credem că locuitorii vor fi în cele din urmă foarte fericiți că am instalat fibră în strada lor. Credem că frustrarea actuală a locuitorilor se va transforma rapid în optimism pentru că vor fi primii care vor putea beneficia de serviciile Digi”.

În altă ordine de idei, Digi Belgia se află în faza finală de testare a internetului mobile. Acelaşi Jeroen Degadt a declarat că: „Trebuie să oferim o rețea de încredere. Acum testăm în diferite faze, atât în ​​grupuri mici, cât și la scară largă cu consumatori reali. Vom lansa ofertele noastre comerciale la finalul acestei faze de testare.”

Până în prezent peste 30.000 de belgieni şi-au anunţat intenţia de a deveni abonaţi Digi.

Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Vrei să primeşti 10% înapoi pe card la plata facturii DIGI?  (iată ce trebuie să faci în câţiva paşi simpli)

Dacă îţi plăteşti factura online, eşti clienţi DIGI şi ai cel puţin un card Mastercard, află că poţi să primeşti 10% cashback la următoarea plată a facturii DIGI.

Am portat de la Vodafone către DIGI un abonament de televiziune, unul de internet fix şi două de telefonie mobilă (nelimitat) şi plătesc 55 lei / lună în primele 12 luni

Vă scriam în luna august despre problemele tehnice pe care le-au avut părinţii mei cu Vodafone şi chiar dacă nu am mai revenit cu un update la acel articol, vreau să vă spun că nici până azi nu le-am rezolvat în totalitate (canalele sportive merg doar când vor ele, deşi au fost făcute sesizări peste…

DIGI te invită la Black Friday 2025, iar în intervalul 7 – 9 noiembrie oferă 50% reducere timp de 12 luni la toate serviciile sale

Gataaaa, am intrat în săptămâna Black Friday 2025, săptămâna în care veţi fi asaltaţi cu mailuri, telefoane, articole, newslettere, mesaje, SMS-uri, bannere publicitare, clipuri video şi orice altă formă posibilă şi imposibilă de promovare.