Producătorii auto japonezi Honda şi Nissan se gândesc la o fuziune, una ce ar putea include şi Mitsubishi

gAuto
/
/
17 dec. 24
/

În urmă cu ceva zile vă scriam că Nissan are probleme, iar următoarele luni vor fi cruciale pentru producătorul auto japonez.

Încă din acel articol vă spuneam că se zvoneşte o posibilă vânzare de acţiuni către Honda, însă cele mai recente surse susţin chiar ceva şi mai aplicat. Se pare că mai marii Honda Motor şi Nissan Motor au demarat negocierile pentru o posibilă fuziune, una gândită pentru creşterea gradului de competitivitate a celor două companii.

S-ar părea că în această fuziune ar putea fi prinsă şi o a treia companie, Mitsubishi Motors (Nissan Motor este principal acţionar cu 24% din acţiuni).

Cele trei luate împreună ca şi grup ar echivala cu vânzări anuale de peste 8 milioane de autovehicule, aspect ce le-ar duce aproape de liderii Toyota (11.2 milioane de unităţi în 2023) şi Volkswagen (9.24 milioane de unităţi în 2023).

Presiunea generată de trecerea la maşinile electrice forţează noi alianţe, în special în rândul producătorilor auto clasici. Aceşti giganţi sunt rigizi când vine vorba de schimbare, aspect care avantajează enorm producătorii noi, tineri, unii dispuşi să rişte mai mult.

Sursa: cnbc.com
Categorii: gAuto
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Sezonul 2025 din Formula 1 se încheie în acest weekend, iar lupta pentru titlul mondial se dă între trei piloţi (se anunţă 3 zile explozive)

În luna februarie a acestui an vă scriam un articol legat de startul noului sezon de Formula 1. Cum timpul nu iartă pe nimeni, iată că vin în atenţia voastră cu un nou articol, unul în care vă prezint finalul sezonului.

Un nou brand auto chinezesc va intra în România în 2026 (face parte din grupul Chery)

Lansările de branduri auto chinezeşti vor continua şi în 2026, piaţa de maşini noi din România urmând a deveni din ce în ce mai aglomerată.

Românii au cumpărat masiv maşini noi în luna noiembrie, creşterea fiind de peste 35% an pe an

Într-o ţară în care la nivel economic cureaua a fost strânsă începând cu a doua jumătate a anului, vânzările de maşini noi merg exact invers, impulsionate oarecum şi de relansarea programului Rabla în varianta cu buget mai mic.