Constrânşi de noile normele europene, din 2025 producătorii auto vor scumpi maşinile cu motoare termice pentru a forţa oamenii să cumpere mai multe maşini electrice

gAuto
/
/
19 dec. 24
/

Începând cu 1 ianuarie 2025, Uniunea Europeană va impune producătorilor emisii medii de CO2 / autovehicul nou vândut de 93.6 grame / kilometru (o reducere de 19% vs 2024). Cine nu va respecta această medie, va plăti amenzi usturătoare (până la 15 miliarde de euro, am detaliat aici).

Şi care credeţi ca este soluţia găsită de (unii) producători?

Ţinând cont că maşinile cu motoare termice se vând încă foarte bine, aspect ce nu ajută deloc la menţinerea acestei medii, (unii) producători au decis să scumpească treptat preţurile acestei categorii de autovehicule, în speranţa că oamenii vor trece pe maşini electrice (mai multe vânzări de maşini electrice, mai mari şanse să respecte media).

În teorie, orice producător are nevoie ca cel puţin 20% din vânzări să fie generate de modele electrice pentru a trece cu brio provocarea Uniunii Europene.

Şi care este problema?

Problema este una singură: preţurile. Maşinile electrice continuă să fie scumpe, iar maşinile termice se vor scumpi din ce în ce mai mult. După ce că de vreo 3-4 ani încoace toate preţurile au luat-o razna, acum ne aşteptăm să fie şi mai şi.

Bogăţie, ce să mai !

Sursa: carscoops.com
Categorii: gAuto
Cuvinte cheie:
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Sezonul 2025 din Formula 1 se încheie în acest weekend, iar lupta pentru titlul mondial se dă între trei piloţi (se anunţă 3 zile explozive)

În luna februarie a acestui an vă scriam un articol legat de startul noului sezon de Formula 1. Cum timpul nu iartă pe nimeni, iată că vin în atenţia voastră cu un nou articol, unul în care vă prezint finalul sezonului.

Un nou brand auto chinezesc va intra în România în 2026 (face parte din grupul Chery)

Lansările de branduri auto chinezeşti vor continua şi în 2026, piaţa de maşini noi din România urmând a deveni din ce în ce mai aglomerată.

Românii au cumpărat masiv maşini noi în luna noiembrie, creşterea fiind de peste 35% an pe an

Într-o ţară în care la nivel economic cureaua a fost strânsă începând cu a doua jumătate a anului, vânzările de maşini noi merg exact invers, impulsionate oarecum şi de relansarea programului Rabla în varianta cu buget mai mic.