Începând cu 1 ianuarie 2025, Uniunea Europeană va impune producătorilor emisii medii de CO2 / autovehicul nou vândut de 93.6 grame / kilometru (o reducere de 19% vs 2024). Cine nu va respecta această medie, va plăti amenzi usturătoare (până la 15 miliarde de euro, am detaliat aici).
Şi care credeţi ca este soluţia găsită de (unii) producători?
Ţinând cont că maşinile cu motoare termice se vând încă foarte bine, aspect ce nu ajută deloc la menţinerea acestei medii, (unii) producători au decis să scumpească treptat preţurile acestei categorii de autovehicule, în speranţa că oamenii vor trece pe maşini electrice (mai multe vânzări de maşini electrice, mai mari şanse să respecte media).
În teorie, orice producător are nevoie ca cel puţin 20% din vânzări să fie generate de modele electrice pentru a trece cu brio provocarea Uniunii Europene.
Şi care este problema?
Problema este una singură: preţurile. Maşinile electrice continuă să fie scumpe, iar maşinile termice se vor scumpi din ce în ce mai mult. După ce că de vreo 3-4 ani încoace toate preţurile au luat-o razna, acum ne aşteptăm să fie şi mai şi.
Bogăţie, ce să mai !