Honda, Nissan şi Mitsubishi confirmă oficial că în următoarele 6 luni vor purta discuţii pentru a găsi cea mai bună cale către fuziune

gAuto
/
/
23 dec. 24
/

Pericolul chinezesc pe piaţa auto devine din ce în ce mai apăsător, astfel că producătorii auto clasici, cândva de neatins în industrie, caută soluţii de a rezista.

Vă scriam într-un articol anterior că surse din presa japoneză au transmis că Honda, Nissan şi Mitsubishi se gândesc la o posibilă fuziune.

Iată că informaţia se confirmă la nivel oficial, în cursul zilei de astăzi (23 decembrie 2024) reprezentanţii celor trei companii confirmând discuţiile. Se pare că următoarele 6 luni vor fi cruciale, această perioadă fiind rezervată găsirii celei mai bune strategii pentru fuziune.

CEO-ul Honda, Toshihiro Mibe, a declarat presei că „Apariția producătorilor auto chinezi și a noilor jucători a schimbat destul de mult industria auto. Trebuie să ne dezvoltăm capacități pentru a lupta cu ei până în 2030, altfel vom fi învinși.”

Se doreşte ca fuziunea să fie confirmată oficial până la început de 2026.

Cele trei luate împreună ca şi grup ar echivala cu vânzări anuale de peste 8 milioane de autovehicule, aspect ce le-ar duce aproape de liderii Toyota (11.2 milioane de unităţi în 2023) şi Volkswagen (9.24 milioane de unităţi în 2023).

După anunţarea acestei posibile fuziuni, acţiunile celor trei producători au crescut într-o singură cu zi cu 5.3% (Mitsubishi), 3.8% (Honda), respectiv 1.6% (Nissan).

Sursa: reuters.com
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Oraşul Stuttgart, cândva un simbol al prosperităţii susţinut de industria auto germană, ar putea intra într-un soi de faliment

Stuttgart, un oraş cu o populaţie de aproape 600.000 de locuitori, este capitala landului german Baden-Württemberg şi al şaselea oraş din Germania ca dimensiune. Acesta a fost foarte mult timp un simbol al prosperităţii susţinut de industria auto germană, aici având sedii companii uriaşe precum Mercedes, Porsche, Bosch, SMR Automotive sau Mahle.

Chinezii de la SAIC anunţă vânzări record în Europa în 2025 pentru marca MG (şi în România cifrele arată bine)

MG este o marcă auto britanică ce a fost lansată în 1924, dar care în prezent este deţinută de grupul chinez SAIC. Compania livrează în general maşini accesibile ca preţ, unele care concurează pe acelaşi segment cu Dacia, Suzuki, Skoda sau Renault.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).