Nissan se află într-un mare impas – închide 7 fabrici, concediază 11.000 de angajaţi şi opreşte dezvoltarea unor modele noi

gAuto
/
/
15 mai 25
/

După ce în 2024 nu a fost găsit niciun investitor, iar în 2025 a picat fuziunea cu Honda, Nissan se află acum în etapa în care este all in pe tabla de joc.

Compania nu are soluţii de redresare rapidă a vânzărilor, astfel că nu poate încerca decât reducerea masivă a cheltuielor. După pierderi de 4.5 miliarde de dolari în 2024, Nissan se chinuie să reziste şi vine cu un plan draconic de reducere a costurilor:

  • închide 7 din cele 17 fabrici pe care le are în toată lumea (nu au fost menţionate care vor fi acestea);
  • concediază 11.000 de angajaţi (asta după ce anul trecut a mai concediat alţi 9.000);
  • opreşte dezvoltarea unor modele noi şi mută aproximativ 3.000 de angajaţi din echipa de cercetare-dezvoltare într-un alt departament creat special pentru a găsi noi soluţii de reducere a costurilor;
  • intenţionează să reducă complexitatea pieselor utilizate în procesul de producţie cu pană la 70% (se doreşte astfel o mai bună standardizare).

Ivan Espinosa, noul CEO Nissan, a confirmat situaţia dură în care se află compania: „Realitatea este clară: costurile noastre variabile cresc, iar cele fixe sunt mai mari decât pot susține actualele venituri.”

Rămâne de văzut ce se va întampla cu Nissan şi dacă aceste măsuri vor da roade, cert este că 2025 este anul de totul sau nimic pentru producătorul japonez.

Via: reuters.com
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Sezonul 2025 din Formula 1 se încheie în acest weekend, iar lupta pentru titlul mondial se dă între trei piloţi (se anunţă 3 zile explozive)

În luna februarie a acestui an vă scriam un articol legat de startul noului sezon de Formula 1. Cum timpul nu iartă pe nimeni, iată că vin în atenţia voastră cu un nou articol, unul în care vă prezint finalul sezonului.

Un nou brand auto chinezesc va intra în România în 2026 (face parte din grupul Chery)

Lansările de branduri auto chinezeşti vor continua şi în 2026, piaţa de maşini noi din România urmând a deveni din ce în ce mai aglomerată.

Românii au cumpărat masiv maşini noi în luna noiembrie, creşterea fiind de peste 35% an pe an

Într-o ţară în care la nivel economic cureaua a fost strânsă începând cu a doua jumătate a anului, vânzările de maşini noi merg exact invers, impulsionate oarecum şi de relansarea programului Rabla în varianta cu buget mai mic.