După ce în 2024 nu a fost găsit niciun investitor, iar în 2025 a picat fuziunea cu Honda, Nissan se află acum în etapa în care este all in pe tabla de joc.
Compania nu are soluţii de redresare rapidă a vânzărilor, astfel că nu poate încerca decât reducerea masivă a cheltuielor. După pierderi de 4.5 miliarde de dolari în 2024, Nissan se chinuie să reziste şi vine cu un plan draconic de reducere a costurilor:
- închide 7 din cele 17 fabrici pe care le are în toată lumea (nu au fost menţionate care vor fi acestea);
- concediază 11.000 de angajaţi (asta după ce anul trecut a mai concediat alţi 9.000);
- opreşte dezvoltarea unor modele noi şi mută aproximativ 3.000 de angajaţi din echipa de cercetare-dezvoltare într-un alt departament creat special pentru a găsi noi soluţii de reducere a costurilor;
- intenţionează să reducă complexitatea pieselor utilizate în procesul de producţie cu pană la 70% (se doreşte astfel o mai bună standardizare).
Ivan Espinosa, noul CEO Nissan, a confirmat situaţia dură în care se află compania: „Realitatea este clară: costurile noastre variabile cresc, iar cele fixe sunt mai mari decât pot susține actualele venituri.”
Rămâne de văzut ce se va întampla cu Nissan şi dacă aceste măsuri vor da roade, cert este că 2025 este anul de totul sau nimic pentru producătorul japonez.
Via: reuters.com