Începând cu data de 12 ianuarie 2012 se pot face cereri de personalizare a domeniilor web. Astfel, vor putea apărea după această dată site-uri cu adrese, gen .pepsi sau .cola.
Astfel, aproape orice cuvânt va putea deveni sufix al unei adrese de internet, trecând de la cele mai populare terminaţii .com, .org, .net la cele mai bizare, inedite sau comice: .virgin, .girl sau mai ştiu eu ce alte idei ne-or mai veni în minte.
De altfel controversata, această decizie încurajează competitivitatea si oferă o posibilitate de alegere mai mare, conform celor de la Icann – organismul care reglementeaza numele domeniilor. Se pare, totuşi, că Association of National Advertisers şi US Federal Trade Commissions şi-au manifestat dezaprobarea faţă de această decizie, din cadrul asociaţiei făcând parte şi cele mai mari companii din Statele Unite ale Americii.
Trecerea nu va fi una necostisitoare. Nu toată lumea îşi va putea permite. Icann percepe o taxă de 185 000 de dolari pentru înscriere doar. Operaţiunea întreagă ar putea ajunge la jumătate de milion de dolari, spune Johnatan Robinson, director al Afilias, companie care administrează extensiile .info sau .mobi. Aplicaţiile se pot depune până în luna aprilie.
Ce părere aveţi de această nouă găselniţă?
Din 12 ianuarie îţi poţi personaliza domeniul
Echipa Gadget.ro
Gadget.ro este un site de știri și recenzii tech cu o vechime de peste 10 ani.
În această secțiune apar articole de tip advertorial, unele dintre ele nu sunt redactate de către noi și se menționează clar în corpul materialului dacă este cazul.
Prima Sport şi Digi Sport pierd noi competiţii sportive majore în disputa cu Pro TV (Voyo)
Pro TV continuă să bage adânc mâna în buzunare pentru a cumpăra competiţii sportive majore, totul pentru a creşte gradul de atractivitate a platformei de streaming video Voyo.
Piața de smartphone-uri în T3 2025 – Samsung este lider și pe următoarele poziții sunt Apple, Xiaomi, Transsion și vivo
Omdia a publicat un raport în ce privește livrările de smartphone-uri pe trimestrul recent încheiat - cuprins între 1 iulie 2025 - 30 septembrie 2025.
SAMEDAY a investit peste 80 milioane euro în ultimul an și este pregătit să proceseze peste 1 milion de colete pe zi (de Black Friday 2025 estimează 0.8 milioane colete procesate pentru ziua cea mai aglomerată – 10 noiembrie)
SAMEDAY a organizat un eveniment înainte de Black Friday 2025, unul ce a devenit cumva tradițional.