Respectând nişte criterii calculate la virgulă, maşina electrică de serie Chevrolet Silverado EV Max Range a parcurs peste 1700 de kilometri cu o singură încărcare a bateriei (nou record în industrie)

gAuto
/
/
16 aug. 25
/

Luna trecută vă scriam despre recordul celor de la Lucid Motors, companie care a reuşit să parcurgă cu modelul electric de serie Lucid Air Grand Touring o distanţă de 1205 kilometri cu o singură încărcare.

Acest record nu a rezistat prea mult, o altă maşină de serie reuşind să îl depăşească şi încă cu foare mult. Sigur că există o diferenţă foarte mare între recordul celor de la Lucid Motors, cei care au mers cu maşina la viteze normale, şi cel despre care vom discuta în continuare (aici totul a fost calculat la virgulă).

Cei de la General Motors au reuşit să parcurgă cu maşina electrică Chevrolet Silverado EV Max Range peste 1700 de kilometri cu o singură încărcare a bateriei, nou record absolut în industrie. Performanţa a fost obţinută cu un model de serie, unul care conform omologărilor oficiale, ajunge la o autonomie de până la 788 de kilometri.

Acest rezultat a fost obţinut însă în nişte condiţii absolut speciale, inginerii General Motors calculând la virgulă cam orice pentru a mări autonomia:

  • Șoferilor li s-a recomandat să mențină o viteză medie de 32-40 km/h și să reducă la minimum frânările bruște sau accelerațiile bruște;
  • În cea mai mare parte a testului, nu au fost pasageri pe scanului din dreapta;
  • Brațele ștergătoarelor de parbriz au fost reglate în cea mai joasă poziție acceptabilă pentru a reduce rezistența la aer;
  • Anvelopele au fost umflate la presiunea maximă acceptabilă pentru o rezistență la rulare mai mică;
  • Roata de rezervă a fost scoasă pentru a ușura greutatea vehiculului;
  • Alinierea roților a fost optimizată;
  • A fost adăugată o prelată auxiliară peste benă, pentru o circulație uniformă a aerului;
  • A fost oprit pe durata testului aerul condiționat;
  • Testul a fost efectuat la temperaturi ridicate, de vară, pentru eficiența bateriei.

Maşina a fost condusă doar de ingineri General Motors, traseul a durat şapte zile, iar la final autonomia obţinută a fost de 1059.2 mile, adică 1704.6 kilometri.

Surse: profit.ro, news.gm.com

Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Tesla lansează în Europa modelul Tesla Model 3 Standard, unul cu preţ de plecare de 36.990 euro TVA inclus (cea mai ieftină versiune de pe bătrânul continent)

În prezent cea mai ieftină Tesla din Europa este Tesla Model 3 RWD, cea care are un preţ de plecare de 41.990 euro TVA inclus.

Volkswagen ID.Unyx 08 – primul SUV electric Volkswagen făcut cu tehnologie chinezească de la XPeng

Volkswagen a lansat în această săptămână un nou SUV, unul 100% electric denumit commercial Volkswagen ID.Unyx 08. Acesta a fost dezvoltat de către de către Volkswagen Group China Technology Company împreună cu producătorul auto XPeng.

Am condus Renault 4 E-Tech electric – primele impresii

În urmă cu câteva zile, Renault a organizat un eveniment în cadrul căruia am avut ocazia de a testa două modele recent introduse pe piața din România. Primul despre care expun câteva impresii este Renault 4 E-Tech electric, al doilea este Renault Austral facelift.