În mod normal un recall / o rechemare în service este ceva normal, ba chiar în unele cazuri producătorii sunt apreciaţi când fac acest lucru, tocmai pentru că recunosc o eroare, o scăpare şi o remediază rapid pentru toată lumea afectată.
Însă atunci când ai zeci de rechemări în service în câteva luni, deja există o problemă seriosă la acel producător, una ce pune la îndoială însăşi calitatea automobilelor vândute.
Ford face istorie în 2025, însă de data aceasta una negativă. Compania americană a avut în primele 8 luni ale anului 104 rechemări în service, cel mai mare număr realizat vreodată pe parcursul unui an (ironia face că mai sunt încă 4 luni din acest an, astfel că recordul poate deveni şi mai sumbru).
Interesant este că unele recall-uri au fost făcute în urma altor recall-uri ce au rezolvat doar parţial problemele (instalări software incomplete sau incorecte, corectare parţială a unor probleme tehnice etc.).
Pentru a înţelege gravitatea situaţiei, aflaţi că rechemările Ford din 2025 sunt mai multe decât a următorilor 6 producători auto luaţi împreună (Forest River – 23 rechemări, Stellantis – 23 rechemări, Volkswagen Group – 18 rechemări, General Motors – 15 rechemări, Mercedes-Benz – 16 rechemări, Honda – 14 rechemări).
De cele mai multe ori aceste recall-uri sunt făcute pentru a rezolva probleme minore, aspect confirmat şi de oficialii Ford. Aceştia chiar recunosc că aceste rechemări vor mai creşte deoarece „vrem să ne protejăm clienţii”.
Sursa: motor1.com