Veste bună pentru cei ce își doresc să cumpere Tesla Model 3 sau Tesla Model Y. Sunt câteva îmbunătățiri importante pe care compania americană le-a adus, deși modelele cu facelift abia ce au fost lansate comercial.
Sunt puține îmbunătățiri, dar cumva importante.
Tesla Model 3

- camera față de pe Model Y a fost adusă și pe Tesla Model 3, iar parcarea alături de o bordură înaltă în partea frontală nu ar trebui să mai fie un stres. Este înglobată în panoul fascia față și include sistem de spălare și încălzire integrată astfel încât este prevenită aburirea și curățenia lentilei este asigurată indiferent de condițiile meteo sau de deplasare;
- manetă indicatoare de direcție, element implementat pe Tesla Model Y facelift 2025 și adus acum și pe Model 3 facelift 2025, o cerință a mii și mii de utilizatori (până la urmă nu trebuie să inovezi acolo unde ai o soluție ce funcționează bine de zeci și zeci de ani);
- autonomie mai mare.
Aici am să punctez pe fiecare iterație în parte:

Tesla Model 3 Long Range cu tracțiune spate – 750 km WLTP de la 702 km anterior (jante standard de 18 inci), plus de 48 km;
Tesla Model 3 Long Range cu tracțiune integrală – 716 km de la 678 km anterior (jante de 18 inci), plus de 38 km;
Tesla Model 3 cu tracțiune spate – 520 km WLTP cu jante de 19 inci față de 513 km, plus de 7 km (de menționat că Tesla Model 3 cu tracțiune spate și jante de 18 inci atingea 554 km WLPT);
Tesla Model 3 Performance – 571 km WLTP vs 528 km anterior, plus de 43 km.
Autonomia mai bună este obținută din baterii ce au celule cu densitate mai mare, dar și dintr-o eficiență sporită.
Tesla Model Y

Tesla Model Y Long Range cu tracțiune integrală atinge 629 km WLPT vs 586 km anterior, reiese un plus de 43 km.
Folosesc o Mazda CX-5 cu motor de 2 litri benzină și 165CP, iar autonomia pentru rezervorul de 50 – 55 litri nu depășește 600 – 650 km (și dacă aș merge strict în afara orașului). Să zicem că Tesla Model 3 nu atinge fix 750 km, dar și o valoare în jurul a 600 km mi se pare respectabilă pentru un automobil electric cu performanțele afișate de respectivele modele.
La bursa zvonurilor se vorbește despre o Tesla Model Y într-o variantă mai ieftină. Nu va avea ecranul de infotainment din partea spate, acoperișul nu va fi din sticlă ci convențional, partea frontală va fi redesenată, jantele de 18 inci arată mai ieftin, fără cameră în partea frontală și fără partea frontală iluminată.
Cred că prețul său nu este suficient de atractiv, iar în suma respectivă mai bine alegi…, Tesla Model 3.
Sursa: Nwradu și Autolatest.ro