Toată lumea a observat avalanşa de branduri auto chinezeşti ce au intrat pe canal oficial în România în ultimii doi ani şi ce este şi mai interesant este că această practică nu se va calma deloc în perioada următoare (până la final de an vor mai intra alte 3 mărci: Omoda, Jaecoo şi Zeekr).
La momentul scrierii acestui articol există deja 11 branduri auto chinezeşti în ţara noastră (BAIC, BYD, Chery, Geely, Leapmotor, Lynk & Co, MG, SERES, Skywell şi SWM), iar la final de 2025 vom avea un total de 14 (dacă le adunăm şi pe cele 3 de mai sus).
Aceste mărci însă reprezintă o mică parte din numărul total existent în China. Conform acestui grafic, în ţara asiatică ar exista 109 branduri auto, deşi nu sunt sigur că această informaţie este chiar corectă. Este foarte greu de spus exact câte mărci auto are China, mai ales că acolo sunt foarte multe start-up-uri EV.

Dacă decidem totuşi să dăm crezare graficului, putem înţelege că deşi nouă ni se pare că suntem asaltaţi de mărcile auto chinezeşti, adevărul este că în România avem o foarte mică parte, aproximativ 10% din total. Cum mai toţi producătorii au în plan strategii de expansiune globală, nu mare mi-ar fi mirarea ca în următorii 2-3 ani să ajungem la un număr 25 – 30 de branduri auto chinezeşti în ţara noastră.
Este greu să estimăm acum o evoluţie viitoare, cert este că toate aceste mărci chinezeşti vor pune o presiune enormă pe producătorii europeni, unii care vor trebui să se adapteze, rapid.
Via: revoblog.ro