Serviciile de streaming video au dat startul unei lupte la baionetă pentru clienţi, fiecare încercând să-i atragă în primul rând prin conţinut de bună calitate. Lucrurile se vor înfierbânta şi mai mult după ce Disney Plus şi Apple TV Plus vor intra în scenă, astfel că vom asista din 2020 la un show total pe această nişă.
Pentru că acel conţinut de calitate costă, fiecare companie va încerca să eficientizeze cât mai mult costurile. Netflix de exemplu, a căutat în tot anul 2019 soluţii de a se menţine competitiv în condiţiile unei pieţe concurenţiale din ce în ce mai puternice: a mărit preţurile în unele ţări, a lansat un abonament strict pentru tablete şi smartphone-uri, a intrat pe noi pieţe etc. Chiar şi în aceste condiţii, Netflix caută în permanenţă soluţii noi de eficientizare.
Într-un interviu acordat analistului economic Michael Morris, CEO-ul Netflix, Spencer Neumann, a afirmat că în acest moment compania monitorizează practica de account sharing din ce în ce mai folosită. În acelaşi timp Netflix caută soluţii de combatere a acestei practici, unele “prietenoase” totuşi pentru utilizatori. Chiar dacă “nu există planuri pentru a anunţa o schimbare în acest moment”, în viitorul apropiat avem toate şansele să asistăm la schimbarea sau chiar la dispariţia account sharing-ului în forma sa actuală.
Ce înseamnă account sharing ?
Un abonament premium de 11.99 euro permite vizionare de conţinut cu rezoluţie de până la 4K pentru patru ecrane simultan. Practic acest abonament poate fi utilizat de către 4 utilizatori simultan, aspect ce duce costul la 3 euro / utilizator. Fiecare utilizator poate conecta mai multe dispozitive pe contul lui, adică acces pentru alţi utilizatori. Atât timp cât nu se suprapun mai mult de 4 device-uri simultan, accesul la Netflix este neîngrădit.
Account sharing-ul este foarte folosit printre utilizatori, mai mulţi prieteni împărţind un singur abonament. Netflix vrea să ducă această practică în altă direcţie, aceea în care fiecare utilizator să aibă cont invidual cu costurile aferente, fără a risca pierderea de abonaţi.