Piaţa de retail din Europa se află într-o continuă schimbare, însă acest lucru nu îl simţim decât atunci când o modificare majoră ne afectează în mod direct şi pe noi.
O astfel de mutare surprinzătoare ar putea avea loc în România în perioada următoare, al patrulea cel mai mai mare retailer din ţara noastră analizând posibilitatea unui exit din piaţa locală.
Se pare că grupul francez Carrefour doreşte să părească Europa Centrală şi de Est, astfel că în prezent se poartă discuţii, negocieri, trative, cu mai multe părţi interesate. Vizată este şi România, chiar dacă pentru Carrefour ţara noastră a fost de multe ori un exemplu pozitiv la nivel de creştere şi sustenabilitate.
În 2024 Carrefour a înregistrat în România o cifră de afaceri de peste 12.5 miliarde lei, a obţinut un profit net de peste 52 milioane lei şi a avut peste 10.000 de angajaţi. Deşi vorbim de cea mai mare cifră de afaceri din istorie pentru Carrefour în ţara noastră, profitul a fost substanţial redus pe fondul unui climat dificil (la 1 octombrie 2024 a fost finalizată şi fuziunea cu companiile Columbus şi Artima).
Carrefour a intrat în România în 2001, implementând pentru prima dată în ţara noastră conceptul de hypermarket. În prezent deţine undeva la 450 de magazine.
Sursa: zf.ro