RCS-RDS a primit o amendă pentru al său Digi Mobil din partea ANCOM și asta pentru că a refuzat să porteze un număr de telefonie în propria rețea (numărul venea de pe abonament, iar RCS-RDS a refuzat portarea spre o cartelă preplătită).
Declarație luată de pe site-ul ANCOM:
“În luna aprilie a anului 2016, Autoritatea a sancționat RCS & RDS cu amendă contravențională în cuantum de 10.000 lei pentru că a refuzat portarea în regim prepaid a unui număr de telefonie mobilă care funcționa pe bază de abonament într-o altă rețea. „În urma sesizărilor primite de ANCOM, inspectorii Autorității au demarat o acțiune de control și au constatat că operatorul refuză portarea unui număr care funcționase pe bază de abonament într-o altă rețea către rețeaua RCS & RDS pe cartelă preplătită, ceea ce reprezintă o încălcare a drepturilor utilizatorilor și se sancționează contravențional”, a declarat Cristin POPA, Director Executiv ANCOM.”
Reacția RCS-RDS oferită către HotNews.ro:
“Compania RCS & RDS respecta conditiile stabilite de catre Autoritatea Nationala pentru reglementare in Comunicatii si accepta cererile de portare in/din reteaua fixa si mobila, chiar daca utilizatorul solicita trecerea de la abonament la cartela preplatita. Sanctiunea primita a fost ca urmare a unei situatii neplacute cu care s-a confruntat un client intr-un punct de prezenta al companiei, pentru care ne cerem scuze.”
Dacă RCS-RDS nu-și schimbă politica s-ar putea să primească amenzi și mai mari din partea ANCOM.
Să primești o amendă de 10.000 de lei, dar mai ales să fii scos în față ca exemplu negativ = destul de multă publicitate negativă pentru RCS-RDS, mai ales dacă totul pică în seama unui angajat care nu și-a făcut treaba corect.