ANCOM a primit în 2023 peste 3800 de reclamaţii din partea românilor legate de serviciile de comunicaţii electronice şi de cele poştale

/
/
31 ian. 24
/

ANCOM a avut şi în 2023 de lucru la nivel de reclamaţii, românii depunând 3835 de plângeri legate de calitatea serviciilor de comunicaţii electronice şi a celor poştale.

Cele mai multe reclamații, 70% din total, au vizat serviciile de comunicații electronice furnizate de operatori. Principalele nemulțumiri s-au referit la probleme legate de relația contractuală cu furnizorii, inclusiv rezilierea contractelor (18% din reclamațiile referitoare la serviciile de comunicații electronice), modificarea unilaterală a contractelor (12%), facturarea serviciilor de comunicatii electronice (11%), derularea contractelor la distanță (11%) sau gradul de acoperire cu servicii de voce și internet (9%).

Un procent de 17% din reclamațiile din domeniul serviciilor de comunicații electronice au vizat procesul de portare a numerelor de telefon, în timp ce 8% au fost legate de serviciul de roaming, cu accent pe condițiile de utilizare în Spațiul Economic European (Roam like at home).

Cele mai multe reclamaţii au fost primite de:

  • Vodafone România – 32%;
  • Orange România – 20%;
  • RCS & RDS – 11%;
  • Telekom Romania Mobile Communications – 11%;
  • Orange Romania Communications – 7%.

Din totalul reclamațiilor, 24% au privit serviciile poștale, principalele probleme reclamate fiind nelivrarea trimiterilor poștale (24% din totalul reclamațiilor privind serviciile poștale), deteriorarea trimiterilor poștale (18%), termenul de livrare (16%) și pierderea sau furtul acestora (13%).

Cele mai multe reclamaţii au fost primite de:

  • Fan Courier – 30%;
  • Cargus – 23%;
  • Dynamic Parcel Distribution – 18%;
  • Poșta Română– 6%.

6% din reclamațiile primite de ANCOM au vizat alte subiecte, printre care echipamentele radio, regimul rețelelor de infrastructură și procedurile de alocare a frecvențelor pentru emisiile radio.

Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

La jumătatea anului 2025, DIGI rămâne lider ca număr de abonaţi pe piaţa telecom, iar Orange îşi menţine prima poziţie la nivel de venituri

ANCOM a publicat în acest final de săptămână cele mai recente date referitoare la piaţa telecom din România, adică informaţiile valabile pentru 30 iunie 2025 (jumătatea anului).

Router wireless Cudy WR1500 – review (Acces la Wi-Fi 6 accesibil, fără minusuri majore)

Nu am mai testat de ceva vreme un router wireless, iar review-ul de astăzi marchează o premieră, fiind primul produs de la Cudy cu care iau contact. Recunosc că nu auzisem de această companie până acum, dar după ce am aruncat un ochi pe site-ul lor oficial am descoperit că au în ofertă foarte multe…

Vă pot dubla sau tripla preţurile abonamentelor operatorii telecom din România? Am analizat contractele Orange, Vodafone şi Digi Mobil şi iată ce am descoperit

Foarte mulţi dintre voi mi-aţi scris la articolul în care am prezentat cum am activat un nou abonament Orange, că există un risc ridicat ca până la finalizarea celor 24 de luni contractate, să plătesc dublu, poate chiar triplu.