ANCOM: Care au fost principalele nemulțumiri ale clienților de telefonie mobilă în 2015?

/
/
3 feb. 16
/

Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații a oferit un comunicat referitor la reclamațiile primite în 2015 și am extras câteva elemente interesante:

  • ANCOM a primit peste 2000 de reclamații în 2015, cu 19% în plus față de 2014;
  • peste jumătate din aceste reclamații cuprind nemulțumiri legate de serviciile de telefonie mobilă, plus de 5% față de 2014;
  • din cele peste 1000 de reclamții pe telefonie mobilă, 15% merg în dreptul RCS-RDS, 12% spre Telekom Mobile Communications, 11% spre Vodafone România, 10% spre Orange, 10% spre Telekom Communications. Am putea spune că grupul Telekom reunește 22% din plângerile formulate;
  • în țara noastră sunt peste 22.7 milioane SIM-uri active (abonamente + cartele preplătite).

Care au fost principalele nemulțumiri adresate ANCOM?

Aspecte reclamate: derularea, prelungirea și încetarea contractelor, neincluderea unor anumite clauze minime obligatorii în contracte, furnizorii nu au răspuns la reclamații, la cererile de reziliere. 

Pe baza acestor reclamații s-a descoperit că în unele contracte nu se specifica modalitatea de consum a minutelor internaționale. A trebuit o intervenție a Autorității spre a modifica contractele standard și a specifica clar în ce direcții sunt atribuite minutele internaționale.

Cele peste 2000 de reclamații le-aș considera a fi relativ puține, raportat la cele peste 20 de milioane de SIM-uri. Totuși, de cele mai multe ori, un client nemulțumit se adresează ANPC-ului.

Sursa: ANCOM.org.ro
Categorii: Retelistica
Emil Dragotă
Co-Fondator al GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra, Sony ZV-E10 pentru fotografiile și materialele video făcute la recenziile de pe site. Notebook-ul de gaming Gigabyte Aorus 16X 9SG a fost transformat în desktop PC ad-hoc alături de Mac Mini cu Apple M4. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.

Sistem Mesh Wi-Fi Mercusys Halo H27BE BE3600 – review (rețea pe 2.5 Gbps, Wi-Fi 7 și acoperire de până la 460 metri pătrați)

A trecut ceva timp de la ultimul meu review de router sau mesh. Totuși, dispozitivul pe care-l descoperiți în rândurile următoare impresionează atât când îi citezi specificațiile tehnice, cât și în utilizarea de zi cu zi.

O televiziune regională cu acoperire în 6 judeţe din ţară a rămas fără licenţă, deorece nu a plătit o amendă

În urmă cu ceva ani se spunea că televiziunea clasică îşi va pierde din influenţă şi chiar dacă acest lucru pare a se întâmpla, evoluţia este mult mai lentă decât s-a estimat iniţial. În continuare posturile de televiziune merg bine, au audienţă, ba chiar apar periodic şi canale tv locale sau regionale.

Un nou gigant telecom în România? Compania spaniolă Telefónica vrea să se extindă în Europa şi se gândeşte să cumpere DIGI pentru 3.8 miliarde de euro

Telefónica este unul dintre cei mai mari operatori de telecomunicaţii din lume, compania spaniolă deservind peste 350 de milioane de clienţi în Europa (Spania, Marea Britanie, Germania) şi America Latină (Brazilia, Chile, Argentina, Peru etc.). Telefónica are sediul central la Madrid, Spania şi este listată la bursele din Madrid, Londra şi New York.