Dacă o parte din economie suferă pe fondul măsurilor stricte luate de guvern pentru a lupta cu pandemia de coronavirus COVID-19, există şi altele care în aceeaşi perioadă de timp trebuie să se organizeze astfel încât să facă faţă.
Munca de acasă, cursurile şcolare, entertainmentul online, toţi aceşti factori au dus şi vor mai duce la creşterea traficului în reţelele de comunicaţii. Conform informaţiilor strânse de la operatori, ANCOM estimează că în această perioadă traficul ar putea creşte chiar şi cu 50% comparativ cu o perioadă obişnuită.
În acest context, ANCOM a transmis operatorilor de telefonie şi internet să ia toate măsurile necesare şi posibile pentru a evita eventuale întreruperi ale traficului de voce şi / sau date. În perioada actuală reţelele sunt şi vor fi utilizate la maxim, astfel că operatorii monitorizează încărcarea şi nivelul de trafic din reţelele proprii, precum şi alţi parametri de calitate ai rețelei.
Chiar dacă se vor lua toate măsurile necesare pentru o bună funcţionare a serviciilor telecom, vor exista cazuri când acestea vor răspunde mai greu, iar aici ne referim la serviciul de date . Norocul nostru este că România beneficiază de reţele foarte bune cu 71% din conexiunile de internet fix cu viteze de peste 100 Mbps şi 84% conexiuni de mare viteză (29% 3G şi 55% 4G) din numărul total al conexiunilor la internet mobil.
Pe scurt, reţelele de comunicaţii vor funcţiona în mare majoritatea a timpului normal, însă să nu vă mire dacă pe alocuri serviciul solicitat va răspunde mai greu sau deloc.