În viaţa de zi cu zi lucrez într-o bancă şi trebuie să vă spun că munca cu oamenii este foarte dificilă, mai ales când te loveşti de cei recalcitranţi, nervoşi, gata de scandal. Nu vreau să scuz pe nimeni, cert este că de multe ori trebuie să îţi păstrezi calmul, să zâmbeşti, chiar şi acelor persoane cărora în mod normal ai prefera să le aplici alt tratament (nu dau detalii, vă las pe voi să vă imaginaţi ce 😅😅😅).
Se pare că şi în cazul angajaţilor ANAF de la ghişeu este o problemă de atitudine, unii având nevoie de ceva cursurui de perfecţionare pentru a fi mai deschişi, mai amabili în prezenţa contribuabililor. În ultimii ani au tot existat nemulţumuri legate de atitudinea nepotrivită a angajaţilor ANAF, iar acest lucru trebuie să se schimbe.
Lucian Heiuş, preşedintele ANAF, a declarat că „prin aceste cursuri de perfecționare, făcute cu specialiști, îmi doresc ca funcționarul care are contact direct cu contribuabilul să poată avea o atitudine corectă, să fie zâmbitor, amabil, să fie aplecat spre nevoile pe care le are acel contribuabil când vine la nivelul Fiscului. Am semnat chiar ieri un protocol de colaborare cu o asociație din România, care pe banii lor vor face cursuri gratuie cu angajații ANAF care lucrează în front office, care au contact direct cu contribuabilul, tocmai pentru a încerca să creștem modul și calitatea serviciilor pe care le are un om care stă la un ghișeu și se întâlnește cu 10-20-30 de contribuabili într-o zi. Este o premieră, facem asta cu sprijinul unei asociații și al oamenilor de afaceri, ANAF necheltuind niciun ban.”