Se pare că BenQ pe piața locală nu a fost afectat de criza economică și creșterea înregistrată este de peste 40%, așteptările pentru 2011 sunt de creștere ușor mai moderată și anume 25 – 30% față de anul trecut. Mizează pe plan local pe trei categorii de produse:
– monitoare LCD – 30.000 de unități vândute, creștere de 30% față de 2009, cota de piață 8.33%;
– proiectoare – lider de piață cu o cotă de 31.7%, creștere de 106%, iar categoria în sine a evoluat cu 38% mai mult față de anul 2009;
– camere foto – creștere de 37%, nu s-a specificat cota de piață, dar bănuiesc că este mai redusă.
Se pare că o pondere importantă din vânzările de monitoare sunt generate de cele cu tehnologia LED. O chestie logică dacă stai să te gândești că tehnologia LED aduce un plus de performanță, sunt mai subțiri și consum de energie scăzut.
Comunicatul de presă:
BenQ a înregistrat o creştere a vânzărilor cu 40% în 2010
Obiectiv 2011: majorare cu 25-30% a afacerilor
Bucureşti, 12 aprilie 2011 – BenQ, liderul pieţei locale de proiectoare şi unul dintre cei mai importanţi jucători pe piaţa de display-uri LCD, anunţă astăzi rezultate financiare în creştere cu 40% pentru 2010 concluzie a evoluţiei pozitive pe toate cele trei categorii de produse pe care compania pune accentul pe piaţa din România. Pentru 2011, BenQ îşi propune consolidarea poziţiei pe piaţa locală de tehnologie, ţintind vânzări mai mari cu 25-30%.
“BenQ a reuşit o evoluţie importantă pe piaţa din România în 2010, în contextul unei pieţe marcate de numeroase schimbări care au încetinit dezvoltarea zonei IT&C. Am reuşit această creştere prin dezvoltarea şi promovarea de noi tehnologii pentru a relansa cererea şi printr-o strategie adaptată fiecărei categorii de produse în parte. Astfel, la sfârşitul lui 2010, am înregistrat un plus cu 40% al vânzărilor companiei pe piaţa locală.”, declară Dragoş Salamac, Team Leader BenQ pentru România.
Evoluţii mai bune decât piaţa, atât la monitoare LCD, cât şi la proiectoare
BenQ a înregistrat rezultate în creştere pe toate grupele de produse reprezentate pe piaţa locală. Vânzările de monitoare LCD, principala linie de business cu 55% pondere în vânzări, au crescut cu 26% cantitativ (30.000 unităţi vândute) şi 30% valoric în comparaţie cu anul 2009, în contextul unei scăderi a pieţei cu 11 procente. BenQ deţine o cotă de piaţă de 8.33% pe această categorie.
Compania a reuşit o evoluţie mai bună decât ritmul de creştere a pieţei şi în zona de proiectoare, unde BenQ este lider de piaţă, cu o cotă de 37.1%. Astfel, vânzările de proiectoare BenQ au înregistrat o creştere cantitativă cu 106% , în contextul în care piaţa a crescut cu 38%.
Categoria de camere foto compacte a crescut, de asemenea, rezultatele fiind în creştere cu 37% din punct de vedere cantitativ.
Modificări în comportamentul de consum
Şi comportamentul de consum a fost caracterizat de schimbări interesante în 2010.
Pentru segmentul de monitoare LCD, creşterea din 2010 s-a bazat şi pe o orientare din ce în ce mai clară a cumpărătorilor către produsele bazate pe tehnologie LED, produse având caracteristici tehnice superioare modelelor LCD anterioare, o durată de viaţă mai mare şi un consum de energie redus. În acest context, la sfârşitul lui 2010, BenQ a ajuns sa aibă o pondere a produselor LED de 46% din totalul display-urilor LCD pe care le-a vândut în România; fiind şi singura companie care a adus o gamă completă de astfel de produse în România.
În zona de proiectoare, s-a observat o creştere a tehnologiei DLP, tehnologie filter-free care duce la o calitate mai bună a imaginilor, dar şi la economii importante pentru utilizatori, tehnologie care a ajuns la 67% din totalul vânzărilor de proiectoare din România, comparativ cu 21% proiectoare bazate pe tehnologie LCD. Un lucru interesant din punct de vedere al BenQ este evoluţia ponderii proiectoarelor 3D Ready, acestea reprezentând 32% din totalul proiectoarelor vândute de BenQ la nivelul anului trecut în România.
“În 2010, ne-am concentrat eforturile în zona proiectoarelor cu luminozitate mai mare, cu greutate şi dimensiuni reduse, cu funcţii din ce în ce mai complexe adaptate atât mediului de business cât şi zonei educaţionale, care, alături de zona de home-entertainment, are un potenţial semnificativ şi în 2011”, adaugă Dragoş Salamac.
Estimările BenQ pentru 2011 au în vedere o creştere cu maximum 10-15% în zona de monitoare LCD, o evoluţie cu 20-25% pe proiectoare şi un avans de 10-15% pentru camerele foto digitale compacte.
Dacă la sfârşitul primului trimestru BenQ a avut o pondere a proiectoarelor 2D/3D de 51/49%, compania se aşteaptă ca raportul proiectoarelor 3D vândute pe piaţă să ajungă la peste 60% la sfârşitul lui 2011. Pe segmentul de monitoare LCD, ponderea tehnologiei LED faţă de cea LCD clasică BenQ va ajunge la sfârşitul anului la 60-65% în favoarea LED.
Compania ţinteşte o cotă de piaţă de 40-45% pentru proiectoare, cu accent pe segmentele HD şi pentru educaţie, o uşoară creştere a cotei de piaţă pentru monitoarele LCD la 9-10%, bazându-se pe gama de monitoare LED şi diversificarea ofertei de produse cu tehnologie LED cu panel VA, caracterizate prin unghiuri de vizualizare mai mari, un contrast mai ridicat şi o calitate a imaginii net superioară. Pe segmentul de camere foto compacte, BenQ îşi doreşte să îşi păstreze o cotă de 5-7%, mizând pe lansarea de produse mai performante la preţuri accesibile.
“În primul trimestru din 2011, am avut parte de o evoluţie bună. Zona de monitoare LCD a rămas la nivelul din aceeaşi perioadă a anului 2010, cea de proiectoare este în creştere, iar zona de camere foto compacte a adus evoluţii similare celor înregistrate în primul trimestru a lui 2010. La nivelul întregului an, ne dorim o creştere a vânzărilor cu 25-30%”, estimează reprezentantul BenQ.
“Momentul actual este propice cumpărării de produse IT&C, începutul celui de-al doilea trimestru fiind caracterizat de preţuri accesibile, în condiţiile lichidărilor de stocuri şi a ofertelor speciale, dar şi a unui curs RON/EUR mic. În plus, datorită problemelor din Japonia, putem să ne aşteptăm ca în a doua jumătate a anului la o cerere neacoperită pe anumite componente şi materii prime, care vor avea probabil efecte în preţul produselor lansate în acea perioadă”, concluzionează Dragoş Salamac, Team Leader BenQ pentru România.