În urmă cu câteva zile a fost evenimentul de presă al eMAG ce precede Black Friday 2023. Am extras mai multe informații în rândurile următoare.

Tudor Manea este CEO-ul eMAG și a fost pentru prima dată când Iulian Stanciu nu a fost prezent la conferința de dinainte de Black Friday. A spus constant că îl pregătește pe Tudor și că îi va preda treptat din responsabilitățile sale. În noiembrie 2022 vă scriam despre explicația lui Iulian Stanciu pentru că Amazon nu este încă prezent local.

Alături de Tudor, despre Black Friday 2023 în sine ne-a vorbit Irina Pencea, noul General Manager al eMAG după cum am scris aici.

Ce ne-a spus Tudor Manea?

🔺Tudor Manea, CEO al eMAG

  • în 2023, clienții eMAG au pus în coș cu 7% mai multe produse, în medie. Au fost cumpărate cu 17% mai multe unități, iar gama de produse a urcat de la 991.000 de produse în 2016 spre…, 17.3 milioane în 2023;
  • productivitatea a fost crescută – cu 5% mai mulți angajați livrează cu 20% mai multe unități față de 2022 și asta pentru că au adus câțiva roboți ce ajută la un spor de viteză, utilizare de mai puține ambalaje;
  • 3.5 milioane produse au fost livrate pentru selleri în 2023, de 3 ori mai mult față de 2022;
  • chatbotul Dana ajută la rezolvarea mai rapidă a solicitărilor clienților (rata de rezolvare din prima a crescut de la 86.6% spre 97.8%). Aici presupun că vor fi comentarii aprinse în secțiunea de comentarii;
  • au fost lansate mai multe magazine specializate, magazin în magazin să spun așa (Dermato-Cosmetice, Magazin de băuturi și cafea, Magazin de suplimente alimentare și vitamine, Magazin de încălțăminte);
  • au ajuns la 600.000 de clienți Genius în 2023 de la 78.000 în 2021 și 375.000 în 2022;
  • eMAG.ro și filialele sale emag.hu din Ungaria și emag.bg din Bulgaria deservesc 35 de milioane de locuitori, au avut 9.7 milioane clienți, adună 53.000 de selleri și listează 30.7 milioane produse.

Ce a transmis Irina Pencea? 

🔺Irina Pencea, General Manager al eMAG

  • Black Friday 2023 are loc pe 10 noiembrie în România, pe 17 noiembrie se desfășoară în Ungaria și Bulgaria;
  • au fost 10 luni de pregătire pentru sesiunea curentă a BF, pentru ziua ce dorește a avea cele mai multe reduceri din an;
  • au derulat un studiu spre a vedea dacă mai există interes pentru Black Friday și 8 / 10 shopperi români din mediul urban se pregătesc cu 3 săptămâni înainte de eveniment. 1 / 2 își aleg produsele cu o săptămână înainte, iar 1 / 2 încep să cumpere la startul evenimentului;
  • 56.80% dintre cumpărători ar dori să profite de Black Friday vs 53.4% în 2022;
  • suma alocată pentru Black Friday: 2855 lei în 2023 vs 2561 lei în 2022;
  • cele mai căutate categorii sunt Televizoarele, Electrocasnicele mici, Hainele, Telefoanele mobile și Frigiderele;
  • categoriile cu cea mai mare creștere sunt hainele, espressoarele, televizoarele și aragazele;
  • cei cu vârsta între 18 – 24 ani pun hainele pe primul loc, iar cei cu vârsta între 55 – 65 ani preferă electrocasnicele;
  • reducerile totale vor fi de 390 milioane lei, 71% din oferte sunt la cel mai mic preț din an;
  • sunt peste 300.000 de electrocasnice mici (+140.000 față de 2022), televizoare cu 80.000 de unități (+20.000 față de 2022), 300.000 de electrocasnice mici (+140.000 față de 2022), 500.000 de produse fashion (+150.000 față de 2022), 250.000 de smartphone-uri și gadgeturi (creștere de 45.000 față de 2022), 80.000 de laptopuri și echipamente IT (+40.000 față de 2022);
  • 83% din comenzile puse în 2022 de Black Friday au fost de pe mobil;
  • livrarea produselor se va face până pe 24 noiembrie, iar despre pregătirile Sameday am scris într-un articol dedicat.
@gadget.ro Ofertele @eMAG de #BlackFriday ♬ sunet original – gadget.ro

Veți mai găsi materiale pe această temă în feed-ul Gadget.ro de astăzi.

Despre autor

Emil Dragotă

Co-Fondator al GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează Google Pixel 8 Pro, tableta Samsung Galaxy Tab S9 Ultra și Sony ZV-E10 pentru fotografiile și materialele video făcute la recenziile de pe site. Notebook-ul de gaming ASUS ROG Zephyrus M16 a fost transformat în desktop PC ad-hoc. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.