Ajutaţi de preţurile excelente, chinezii au trecut mult mai repede către maşinile electrice, mai repede decât au estimat reprezentanţii statului. În 2020 guvernul chinez şi-a propus ca până în 2035 vânzările de maşini electrice să ajungă la minim 50% din totalul vânzărilor industriei, însă se pare că acest lucru se va întâmpla cu „doar” 10 ani mai devreme.
Conform estimărilor specialiştilor de la companii precum UBS, HSBC, Morningstart și Wood Mackenzie, în 2025 vânzările de maşini electrice noi vor creşte cu aproximativ 20% şi vor ajunge la peste 12 milioane unităţi, în timp ce vânzările de maşini cu motoare termice vor scădea cu aproximativ 10% şi vor ajunge la sub 11 milioane unităţi.
Iar acesta este doar începutul. Păstrând ritmul actual, se estimează că în 2034 vânzările de maşini electrice vor trece de pragul a 18 milioane unităţi, în timp ce vânzările tuturor modelelor echipate cu motoare termice nu vor trece de 3 milioane unităţi. Vorbim practic de o cotă de piaţă aproximativă de 85% pentru maşinile electrice în acel an.
Adevărul este că una este să cumperi o maşină electrică cu de toate la 15.000 de dolari şi alta este să o cumperi la 35.000 – 40.000 de euro. Este clar că din acest punct de vedere cumpărătorul chinez are un foarte mare avantaj comparativ cu cel european. Din păcate pentru europeni se anunţă noi scumpiri, în toate direcţiile.