Bugatti Chiron în cifre oficiale: 1500 CP, 420 km/h și 0-300 km/h în 13.6 secunde pentru 2.6 milioane de dolari

/
/
29 feb.
/

Bugatti Chiron va fi dezvăluit oficial mâine, odată cu deschiderea porților Salonului Auto de la Geneva, dar avem încă de azi cifre oficiale și o galerie foto cuprinzătoare cu ceea ca va deveni noul standard în materie de performanțe auto. Nu atât prin prisma timpilor pe circuit, cât prin accelerație și viteză maximă.

Haideți să nu ne lungim mult și să vă prezint cele mai importante cifre care-l caracterizează pe noul Bugatti Chiron:

Bugatti Chiron

  • viteză maximă anunțată oficial, pentru drumurile publice, de 420 km/h. Se zvonește însă că în condiții de test, pe circuit închis, se pot atinge peste 460 de km/h;
  • accelerație: 0 – 100 km/h în mai puțin de 2.5 secunde, 0 – 200 km/h în circa 6.5 secunde și 0 – 300 km/h în aproximativ 13.6 secunde;
  • 1500 de cai putere și 1600 Nm dintr-un motor W16 (în esență două V8-uri ”lipite”) de 8 litri cu sistem de supraalimentare cu patru turbo compresoare;
  • producție limitată la 500 de exemplare, fiecare cu un preț de plecare de circa 2.6 milioane dolari. Se pare că mai bine de o treime dintre cele 500 de mașini sunt deja comandate.

Alte detalii despre Bugatti Chiron nici nu cred că-și mai au rostul, dar mai menționez câte ceva: cel mai mare ambreiaj montat vreodată pe o mașină de serie, cutie de viteze de tip dublu ambreiaj cu 7 trepte, tren de rulare adaptiv, șasiu realizat din fibră de carbon, sistem de frânare față cu etriere cu 8 pistonașe.

Începerea producției noului Bugatti Chiron este programată pentru această toamnă. De abia aștept să apară clipurile video în care se prezintă accelerația și viteza maximă pentru acest hipercar.

Galerie foto cu Bugatti Chiron:

Sursa: MotorAuthority.com
Darius Pană
Editor pe Gadget.ro din septembrie 2014. Pasionat de tehnologie, automobile și fotografie. Scrie recenzii pentru telefoane mobile, automobile, dispozitive din zona audio, monitoare, televizoare, aparate foto și orice alt gadget. Folosește Huawei Pura 70 Ultra, Canon EOS M200 + Canon EF-M 22mm 1:2, Canon EF-S 15-85 mm 1:3.5-5.6 IS USM și Canon EF 50mm 1:1.8 STM pentru fotografii și Sony ZV-E10 pentru video.

Hyundai susţine că „nimeni nu mai vrea cutii de viteze manuale”

Într-un articol din luna aprilie vă spuneam că deşi rămân în continuare mai accesibile, se pare că nici industria auto, nici şoferii nu mai doresc cutii de viteze manuale.

Producătorul auto chinez Chery a lansat oficial primele maşini în România, însă la testele EuroNCAP unul dintre modele a avut probleme cu airbagurile

Săptămâna aceasta a fost una de bun augur şi de rău augur în acelaşi timp pentru producătorul chinez Chery, când vorbim de filiala locală din România.

Am vizitat Centrul Tehnic Titu, cel mai mare centru de testare al Renault Group din afara Franței – detalii ce merită aflate

După ce am avut ocazia de a vizita de două ori în ultimul timp Uzina Dacia Mioveni - am scris în iulie 2023 și mai recent, anul acesta, a venit rândul unui articol similar, de data aceasta de la Centru Tehnic Titu (CTT). Așa cum apare și în titlu, această locație reprezintă cel mai mare…