Există o așteptare locală legată de intrarea Amazon în retailul autohton, dar până la momentul ăsta nu s-a concretizat. Mă aștept ca la un moment dat să vedem cum eMAG intră în portofoliul companiei americane, Naspers așa a procedat cu investițiile sale. Le-a crescut până la un punct și a preferat să le vândă.
Discuția de astăzi trebuie prinsă într-un context internațional. Amazon a cumpărat un lanț de retail din SUA pentru 13.7 miliarde dolari și ar dori să meargă mai departe spre o altă achiziție de marcă: Carrefour. Capitalizarea gigantului francez a ajuns la 13 miliarde euro, la jumătate față de cât era evaluat în 2015.
Dintr-o lovitură, Amazon și-ar asigura o expunere europeană: 30 de țări și 12.000 de supermarket-uri are Carrefour la momentul actual. Cei 13 miliarde euro sunt doar 3% din valoarea de piață a Amazon.
Amazon este cunoscut pentru marjele de profit reduse. Achiziția Whole Foods din SUA a adus reduceri substanțiale și creșterea numărului de clienți cu 25%. Nu știu dacă vă mai aduceți aminte de Amazon Go, propunerea lor în ce privește supermarket-ul viitorului (fără case de marcat, plata direct cu smartphone-ul prin aplicația dedicată etc).
În România, Carrefour are 28 de hipermarketuri, 98 de supermarketuri Market, 43 de magazine de proximitate Express și 10 magazine de proximitate Contact.