La cum se circulă pe străzile patriei aș spune că este recomandat să ai o cameră auto montată pe autovehicul. Recunosc că nu plec la drum până când Xiaomi Yi nu-i la locul său, în parbriz. Totuși, evenimentele rutiere nu se petrec strict în partea frontală a automobilului ci și în spatele său, iar Mio a gândit o cameră dedicată – Mio MiVue 698 Dual.
Mio este un jucător important pe piața de camere auto DVR. Camerele Mio sunt construite solid, filmează la o calitate bună, multe funcții încorporate. Plătești calitatea oferită de aceste accesorii. Aș spune că atunci când alegi un Mio mergi la siguranță. Alte camere auto de la branduri mai puțin cunoscute se descurcă modest, nu recomand chinezăriile ieftine ce atrag prin cine știe ce design, dar filmează precum un telefon din 2005 – 2006.
Specificații Mio 698 Dual
Design
În pachet dați de camera principală, camera secundară, suportul de prindere pe parbriz + alt suport pentru camera secundară, încărcător dedicat pentru priza mașinii și cablu ce face legătura între cele două camere Mio, certificat de garanție, manual cu instrucțiuni de utilizare.
Nu-mi place că Mio folosește un încărăctor de dimensiuni generoase, iar în cazul meu – priza automobilului se află sub cotieră – deranjează, atinge cotiera și în timp ajungi să distrugi conexiunea cablului de alimentare cu încărcătorul. Puteau să-l facă mai mic.
Pe de altă parte, suportul pentru camera secundară are o prindere ciudată, lipicioasă. Dacă vrei să dezlipești suportul de pe lunetă, ai nevoie de aplicarea unei forțe ieșite din comun. După prima dezlipire = inutilizabil. Păcat că nu au gândit o prindere pe ventuză ca la partea față. De apreciat că sunt cabluri lungi în pachet, rezistente la utilizare îndelungată.
Nu sunt prea multe de spus la capitolul design, iar galeria de imagini ar trebui să ofere suficiente detalii. Camera principală este îmbrăcată într-un plastic negru și mat, formă dreptunghiulară și senzorul Sony poziționat central. Notă discordantă de la negrul omniprezent face butonul de power colorat portocaliu și cel dedicat accesării meniului, unul pe lateral stânga și celălalt în dreapta.
Camera secundară se conectează la camera principală pe un port microUSB și avem senzorul propriu-zis într-o carcasă de protecție. Nu are baterie încorporată, iar alimentarea și-o ia de la unitatea principală. Mio MiVue 698 Dual nu atrage atenția, rezistă la utilizare prelungită și pare un produs care nu cedează ușor în timp.
Utilizare
Conectezi cele două camere prin cablurile dedicate, alimentezi unitatea centrală și o poziționezi în parbriz și gata. Primești un live a ce se înregistrează pe display-ul de 2.7 inch – picture-in-picture cum s-ar pune cu camera frontală în prim plan și cea secundară într-un colț al ecranului.
Meniul poate fi accesat din lateral dreapta, iar 4 patru taste fizice ajută în navigarea prin interfață. Pe ecranul de 2.7 inch ți se afișează viteza cu care circuli pe baza localizării făcute prin GPS. Apropo, pe lângă viteză, Mio MiVue 698 Dual înregistrează și altitudinea, longitudinea, latitudinea și direcția de deplasare.
Are un sistem de avertizare în momentul în care părăsești banda de circulație. Primești o notificare sonoră. Alerte sonore sunt oferite și când depășești viteza recomandată pe un anumit drum. Senzorul de tip G-Sensor pe trei axe înregistrează direcția și forța, inclus în timpul impactului, la întoarcerea autovehiculului sau accelerație.
Alte notificări sunt legate de camerele de securitate. Până și în orășelul meu sunt două astfel de camere, iar Mio le-a relevat. Pe toată durata de viață a dispozitivului se oferă actualizări gratuite în ce privește poziționarea camerelor de securitate, update-ul de firmware aduce și astfel de date.
În modul parcare din momentul în care detectează mișcare se activează și înregistrează clipuri video. Are nevoie de alimentare constantă, bateria încorporată nu o ajută mai deloc într-un scenariu de gen. Pe de altă parte, dacă lași camera în mașină s-ar putea să existe un motiv suplimentar de atracție pentru cei dornici să subtilizeze ceva.
Mio MiVue Manager este aplicația ce trebuie instalată pe PC, de acolo poți să-ți organizezi clipurile video, faci analiza a ce a înregistrat camera (G-Sensor-ul, GPS-ul etc). Permite și editarea clipurilor, dar și trimiterea lor spre YouTube sau Facebook.
În cazul lui Mio 698 Dual poți spune că plătești pentru toate aceste funcții. Costul ridicat se găsește în toate aceste mici elemente, neregăsite pe camere DVR concurente.
Conectivitate
Cred că la peste 1000 de lei puteau să ofere conexiune Wi-Fi și control al camerei de pe smartphone. Ar fi intrat și ei în rândul lumii ca să spun așa, mai ales pe un produs din gama premium. Xiaomi Yi la sub 300 de lei are Wi-Fi și posibilitatea de a controla camera de pe smartphone-ul cu Android și iOS.
La Mio MiVue 698 Dual trebuie să te mulțumești cu conectorul miniUSB, slotul pentru cardurile microSD ce s-a descurcat și cu un microSD de 64 GB. Cam atât. În partea superioară se află locașul ce permite prinderea suportului de parbriz, tot acolo se află și portul miniUSB pentru alimentarea cu energie, în lateral stânga se află butonul portocaliu de pornire / oprire, iar în dreapta au poziționat tasta portocalie pentru meniu și 4 taste fizice pentru controlul interfeței, cauciuc negru mat.
Materiale video
Clip 1 făcut cu camera principală;
Clip 2 făcut cu camera principală;
Clip pe timp de noapte făcut cu camera principală;
Clip făcut cu camera secundară;
Preț
Mio MiVue 698 Dual – 1199 lei la eMAG.
Concluzii
Dacă ești în căutarea unei camere duale și nu ai limită în ce privește bugetul alocat, Mio MiVue 698 Dual este una dintre puținele soluții aflate la îndemână. Calitatea materialelor video este ridicată, iar multitudinea de funcții încorporate te ajută în utilizarea de zi cu zi. Păcat că nu gândit și o conectivitate cu Wi-Fi și aplicații pentru smartphone.
PRO
- cameră cu o construcție solidă, oferă rezistență la utilizarea îndelungată;
- calitate ridicată a clipurilor înregistrate de ambele camere;
- Mio MiVue Manager ajută în oferirea de date suplimentare, dar și în ce privește organizarea materialelor;
- multe funcții încorporate: GPS cu localizare, altitudine, viteză, diferite alerte – depășirea vitezei, a liniei de demarcație centrală, camere de securitate, G-sensor cu date legate de impact, întoarceri, accelerație, Mod parcare etc.
CONTRA
- preț relativ ridicat;
- suport de prindere de slabă calitate pentru camera spate;
- lipsă Wi-Fi și implicit lipsă aplicații dedicate pentru smartphone.