Nu mai este niciun secret în a spune că publicul de până în 14 – 16 ani este prins de conținutul video. În SUA, cât și în România sunt adevărate vedete în mediul online, cu milioane și chiar zeci de milioane abonați.
Logan Paul este un vlogger celebru ce este în stare de orice spre a prinde cât mai multe vizualizări, iar acele milioane de vizualizări să le monetizeze în ritm susținut. De curând a reușit performanța de a sări calul: într-o pădure din Japonia s-a filmat și a comentat lângă o persoană spânzurată. Normal că s-a generat o cantitate uriașă de ură, mai ales când și-a cerut scuze și se vedea clar că nu are nicio remușcare.
Jake Paul este fratele său și are un alt canal de YouTube cu peste 10 milioane de abonați, majoritatea cu vârstă de până în 14 ani și este suficient să-i parcurgeți câteva materiale video ca să descoperiți ce-i farmecă pe juniori. Îl consideră varianta mai hard-core a fratelui său.
PewDiePie cred că și-a păstrat poziția de lider în lumea vloggerilor cu aprox. 60 milioane abonați, iar el a intrat în horă și îi disecă pe frații Paul. Și el de-a lungul timpului a trecut prin diverse controverse, a ieșit destul de șifonat, dar veniturile nu cred că i-au fost afectate prea tare (dacă îmi amintesc corect, într-un an a strâns 12 milioane dolari).
De ce discutăm despre acest non-subiect?
- Băieții ăștia sunt idolii unei generații, iar influența lor se duce spre un public ce nu are un filtru propriu deja format. Ar fi în stare să-i urmeze cu orice preț și le va copia comportamentul din admirație;
- Totul pentru vizualizări, ar fi în stare să facă absolut orice spre a strânge milioane de vizualizări, spre a-și face un fanbase și mai mare. Nu există niciun pic de analiză, de limitare în a debita tot felul de idioțenii;
- Cât de slab și fake este conținutul respectiv, zici că sunt actori de mâna a 7-a. Frații Paul au ieșit prima dată în evidență pe Vine, acolo conținutul era de maxim 6 secunde. Aici când sunt puși să vorbească minute bune, personal, rămân uimit cât de pe lângă subiect pot fi;
- Rivalitatea și orgoliile sunt mari. Spălatul rufelor în public este la ordinea zilei și asta spre a prinde punctul 2, element pe care-l preiau și cei ce se uită la un astfel de content.
Din fericire, YouTube nu este bazat strict pe astfel de personaje. Acolo îl mai găsiți pe Marque Brownlee, Linus Tech Tips, Kai W, JerryRigEverything sau Doug DeMuro.