Cât de atraşi sunt românii de magazinele online străine ?

/
/
24 mart. 18
/

iSense Solutions a realizat un studiu online pentru a descoperi cât de atraşi sunt românii de magazinele online străine. Studiul a fost realizat pe un eşantion de 546 de persoane, iar rezultatele obţinute sunt reprezentative pentru persoanele cu vârstă cuprinsă între 18 şi 65 de ani din mediul urban.

Conform acestei analize, peste jumătate (59%) dintre tinerii sub 35 de ani din mediul urban au făcut cumpărături, în ultimul an, pe cel puțin un magazin online din străinătate, cum ar fi Amazon, AliExpress, eBay sau Alibaba. Cel mai popular este Amazon – 88% dintre românii din mediul urban au auzit de acest retailer și 84% îl vor prezent și pe piața locală.

Topul popularității este urmat de eBay, de care au auzit 84% dintre românii din mediul urban, dar și de Alibaba (53%), AliExpress (51%), ASOS și Target (14%). În schimb, clasamentul vânzărilor este complet diferit. În ultimele 12 luni, cei mai mulți români din mediul urban au făcut cumpărături online prin intermediul AliExpress (21%), în timp ce doar 15% prin intermediul eBay, 14% – pe Amazon, iar 5% – pe Alibaba.

Nu există diferențe pe categoriile de vârste pentru Amazon și eBay, în schimb semnificativ mai mulți tineri sub 35 de ani au auzit de AliExpress (81% vs. 37% dintre persoanele peste 35 de ani), AliBaba (62% vs. 49%), BestBuy (39% vs. 18%), ASOS (25% vs. 9%) și Etsy (21% vs. 4%). De asemenea, 32% dintre tinerii sub 35 de ani au făcut cumpărături pe Aliexpress (vs. 16% dintre cei peste 35 de ani), iar 20% – pe eBay (vs. 12%).

Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Fraţii Pavăl (Dedeman) sunt foarte aproape să cumpere Carrefour România

În luna octombrie aflam pentru prima dată despre intenţia Carrefour de a ieşi din România. Compania franceză vrea să părăsească toată zona Europei de Est, astfel că şi în Polonia se întâmplă acelaşi fenomen ca în ţara noastră.

5 gadgets de la Kaufland (17.12 – 23.12.2025)

A mai trecut o săptămână, aşa că am ajuns din nou la clasica noastră rubrică legată de cele mai interesante 5 gadgets din catalogul Kaufland.

Kaufland România lansează un nou concept shop-in-shop dedicat produselor Parkside (zone amenajate în magazine dedicate exclusiv acestui brand)

Parkside este un brand ce nu mai are nevoie de nicio prezentare, acesta fiind prezent activ în toate magazinele LIDL şi Kaufland din ţară. Parskide oferă produse de bricolaj accesibile, unele ce vin în general cu un raport calitate-preţ foarte bun.