iSense Solutions a realizat un studiu online pentru a descoperi cât de atraşi sunt românii de magazinele online străine. Studiul a fost realizat pe un eşantion de 546 de persoane, iar rezultatele obţinute sunt reprezentative pentru persoanele cu vârstă cuprinsă între 18 şi 65 de ani din mediul urban.
Conform acestei analize, peste jumătate (59%) dintre tinerii sub 35 de ani din mediul urban au făcut cumpărături, în ultimul an, pe cel puțin un magazin online din străinătate, cum ar fi Amazon, AliExpress, eBay sau Alibaba. Cel mai popular este Amazon – 88% dintre românii din mediul urban au auzit de acest retailer și 84% îl vor prezent și pe piața locală.
Topul popularității este urmat de eBay, de care au auzit 84% dintre românii din mediul urban, dar și de Alibaba (53%), AliExpress (51%), ASOS și Target (14%). În schimb, clasamentul vânzărilor este complet diferit. În ultimele 12 luni, cei mai mulți români din mediul urban au făcut cumpărături online prin intermediul AliExpress (21%), în timp ce doar 15% prin intermediul eBay, 14% – pe Amazon, iar 5% – pe Alibaba.
Nu există diferențe pe categoriile de vârste pentru Amazon și eBay, în schimb semnificativ mai mulți tineri sub 35 de ani au auzit de AliExpress (81% vs. 37% dintre persoanele peste 35 de ani), AliBaba (62% vs. 49%), BestBuy (39% vs. 18%), ASOS (25% vs. 9%) și Etsy (21% vs. 4%). De asemenea, 32% dintre tinerii sub 35 de ani au făcut cumpărături pe Aliexpress (vs. 16% dintre cei peste 35 de ani), iar 20% – pe eBay (vs. 12%).