Am remarcat la nivel internațional că se folosește termenul de Play Store din ce în ce mai des. Google Play înlocuiește termenul de Android Market din 2012. Se știe că iOS este preferatul dezvoltatorilor de aplicații. Un joc sau o aplicație pot fi mult mai ușor monetizate în App Store decât în Google Play.
Explicația este simplă. iPhone și iPad sunt device-uri de top, au acces la Google Play și o multitudine de tablete și telefoane de sub 200 de euro. Un client care alege un astfel de terminal nu-i înclinat a cheltuit zeci de dolari sau euro pe aplicații & jocuri.
Totuși, în 2012 au fost și telefoane Android de top cu priză la public. Aici mă refer direct la Samsung GALAXY S III care s-a vândut în zeci de milioane de exemplare.
Un studiu recent al App Annie aduce câteva date statistice interesante:
– încasările din App Store sunt de 2.6 ori mai mari decât cele din Google Play;
– peste 800.000 de aplicații în fiecare dintre cele două magazine de aplicații;
– creștere de 25% a veniturilor pentru aplicațiile din App Store în Q1 2013 față de Q4 2012, iar Google Play punctează la același indicator cu o creștere de 90% față de sfertul precedent;
– în 2013 s-ar putea ca descărcările din Google Play să le depășească pe cele din App Store. Android se apropie de 1 miliard de utilizatori.
Va fi mare lucru dacă veniturile generate de aplicațiile existente în Google Play se vor menține pe un trend ascendent puternic. Asta ar arăta că Android se maturizează, începe a avea deschidere și către un public mai elevat.