Am participat la un eveniment Brother. Vorbim de o companie japoneză cu vechime, înființată în 1908 și care la începuturile sale se ocupa cu comercializarea mașinilor de cusut.
La nivelul lui 2012 au deschis 16 fabrici, 52 de puncte de lucru și sunt prezenți în 44 de țări. Peste 80% din cifra de afaceri se realizează în afara Japoniei. Am uitat să precizez și cifra de afaceri, 5 miliarde dolari în 2011. Forța de muncă este concentrată în Asia, peste 60%. Ponderea piețelor în veniturile companiei:
Japonia – 23%;
America – 28.7%;
Europa – 27.6%;
Asia și altele – 20.6%.
Motto-ul Brother este At your side / Alături de tine.
A fost invitat să deschidă evenimentul de la Willbrook, Takashi Tomonaga – managing director la Brother Central pentru Europa Centrală și de Est. Lucrează la Brother din 1985, 9 ani petrecuți în SUA și din 2010 ocupă poziția mai sus menționată.
Dorința lor este de a oferi o gamă completă de soluții pentru sectorul IMM pentru o imprimare rapidă și mai ales, accesibilă. Sunt 9 modele de imprimante de la cele de tip laser până la all-in-one, imprimare mobilă, soluții de etichetat. Vor pregăti și un turneu la nivel național.
Sunt trei modele de imprimante: HL-5440D, HL-5450DN, HL-5470DW și trei de multifuncționale: DCP-8110DN, MFC-8510DN și MFC-8520DN. Sunt gândite pentru un grup restrâns de utilizatori, de la 1 – 5. Pentru IMM-urile ceva mai mari cu până la 10 utilizatori au o altă gamă de produse formată din imprimanta laser HL-6180DW și două echipamente all-in-one DCP-8250DN și MFC-8950DW.
Care ar fi caracteristicile produselor mai sus menționate:
– capacitate de alimentare cu hârtie de până la 1050 de coli;
– printare și scanare față-verso automată;
– conectivitate Wi-Fi și de rețea, W din codul imprimantelor de mai sus vine de la wireless;
– cartușe de capacitate mare și foarte mare;
– ecrane LCD de până la 12.6 cm;
– certificări de tip eco: Blue Angel, Nordic Swan și ENERGY STAR.
Brother punctează și pe partea de printing mobil. Imprimantele de acest feș sunt rezistente la praf și murdărie, se conectează la PC prin USB, bluetooth sau via Wi-Fi. Acestea pot tipări documente mici sau etichete, consumabilele lor se specifică că au un preț accesibil, nu sunt scumpe.
“Lansarea seriei RJ în Europa demonstrează angajamentul nostru pentru mobile printing. A fost concepută având în vedere nevoile consumatorului final şi deţine o serie inovatoare de caracteristici pentru a îndeplini nevoile business-urilor aflate în plină dezvoltare”, a declarat Andrew Broadbent, Solution Business Development al Brother International Europe.
Prețurile recomandate pornesc de la 140 euro pentru DS-600.
Un alt segment în care au intrat este cel al scannerelor atât în versiunea desktop / clasică cât și mobile – DS-600 și DS-700D care doresc a impresiona prin dimensiunile compacte, dispun de port USB, oferă scanare automată pe față și verso.
“Estimăm că piaţa europeană a scanerelor dedicate va continua să crească pe masură ce profesioniştii vor căuta soluţii tot mai eficiente de gestionare a documentelor lor. Noi intenţionam să completăm golul aparut pe piaţa, oferind scanere flexibile, la costuri eficiente, prin aceasta noua linie recent lansată, care se bazează pe experienţa acumulată de noi în tehnologia scanerelor”, a declarat Richard Thomas, Product Planning Manager în cadrul BIE.
Pe partea de imprimante inkjet vor lansa în următoarele luni și în România – MFC-J4510DW. Integrează un display touch de 3.7 inch, Landscape Printing, tipărește 20 de imagini pe minut, imprimă față / verso, wireless, o nouă dimensiune a capului de printare, cartușe care ocupă mai puțin spațiu.
Brother intră și pe piața sistemelor pentru conferințe web la calitate HD. Consideră că această nișă se va dubla în perioada imediat următoare. Au achiziționat Nefsis Corporation în 2011 și pregătesc lansarea unui serviciu numit OmniJoin, soluție gândită pentru conferințele web. Și aici se adresează către sectorul IMM care în genere caută costuri de achiziție decente + fiabilitate. OmniJoin folosește un software bazat pe stocarea în cloud. Din aprilie 2013 va fi disponibil și în România.
“Utilizarea sistemului de conferinte web s-a extins rapid in ultimii ani, pe masura ce creste numarul de colaborari internationale si de la distanta, iar modul in care lucram se schimba. Consideram ca OmniJoin se diferentiaza clar de alte solutii pentru video-conferinte, fiindca ofera de la bun inceput cele mai inalte performante si o calitate impecabila a materialului video. In plus, este cu adevarat o solutie scalabila, care poate fi adaptata in timp unor cerinte din ce in ce mai exigente. Este o solutie performanta, dar accesibila chiar si pentru micile organizatii si, in plus, este si simplu de folosit”, a declarat Richard Thomas, Product Planning Manager al Brother International Europe.