Că tot este perioada în care românii vor să îşi înlocuiască vechile televizoare cu unele noi prin intermediul programului Rabla pentru electrocasnice, am descoperit un articol din care am aflat câţi bani au făcut televiziunile din România în anul 2020.
Într-un an în care oamenii au stat mai mult prin casă, un an în care guvernul a pompat peste 15 milioane de euro în reclame de prevenire COVID-19, un an în care partidele politice au făcut campanie electorală şi au investit mult în promovare pe TV, televiziunile din România au ieşit bine, chiar foarte bine. Nici nu se putea altfel:
- Pro TV SRL (Pro TV, Pro 2, Pro Gold, MTV, Pro Cinema, Pro X si Pro TV International) – cifră de afaceri de 168.2 milioane euro şi profit de 51.4 milioane euro;
- Antena Group (Antena 1, Antena Stars, Happy Channel, ZU TV) – cifră de afaceri de 99.3 milioane euro şi profit de 34.8 milioane euro;
- Kanal D (Dogan Media) – cifră de afaceri de 44.9 milioane euro şi profit de 14 milioane euro;
- Clever Media Network (Look, Look Sport, Profit TV) – cifră de afaceri de 39.2 milioane de euro şi profit de 3.5 milioane euro;
- Antena 3 (Antena 3 SA – grupul Intact) – cifră de afaceri de 16.6 milioane euro şi profit de 2.9 milioane de euro;
- Digi 24 (Campus Media SRL) – cifră de afaceri de 14.9 milioane euro şi profit de 3.7 milioane euro;
- Romania TV (Ridzone Computers) – cifră de afaceri de 11.2 milioane euro şi profit de 4.3 milioane euro.
Cam acestea sunt cele mai importante. Mai toate televiziunile din România au făcut profit în 2020, cu mici excepţii: Clas Media SRL (Favorit TV şi N24) a pierdut 81.900 lei şi Aleph Media SRL (Aleph News) a pierdut 6.2 milioane euro, însă în acest caz vorbim de un post nou în care s-a investit mult şi a cărui lansare a avut loc în toamna anului trecut.
Acum că am văzut ce au făcut televiziunile din ţara noastră la capitolul venituri, vă lansez o întrebare de final: Vă mai uitaţi la posturile clasice de televiziune ? Dacă da, ce emisiuni urmăriţi ?