Diverse

Mulţi spun de ceva timp că televiziunea clasică are zilele numărate, însă adevărul este că în ultimii ani veniturile grupurilor media din România au crescut de la an la an (sigur, aici mă refer la cele mai importante).

Trebuie să fim conştienţi că parte din venituri provin şi din mediul online, însă pentru majoritatea, grosul încasărilor vin din piaţa clasică de televiziune.

Şi fără a mai lungi vorba, iată câţi bani au făcut televiziunile din România în 2023:

  • Pro TV SRL (Pro TV and CO) – cifră de afaceri de 206.5 milioane euro şi profit de 59.5 milioane euro💰;
  • Antena Group (Antena 1 and CO) – cifră de afaceri de 134 milioane euro şi profit de 32.3 milioane euro💰;
  • Dogan Media (Kanal D and CO) – cifră de afaceri de 55.25 milioane euro şi profit de 10.8 milioane euro💰;
  • Campus Media SRL (Digi 24) – cifră de afaceri de 18.8 milioane euro şi profit de 1.4 milioane euro💰;
  • Antena 3 SA – grupul Intact (Antena 3) – cifră de afaceri de 18.8 milioane euro şi profit de 263 mii de euro💰;
  • B1 TV Channel (B1 TV) – cifră de afaceri de 2.67 milioane euro şi pierdere de 1.1 milioane euro💸;
  • Publivol Creativ (Metropola TV) – cifră de afaceri de 3.6 milioane euro şi pierdere de 261 mii de euro💸;
  • Aleph Media (Aleph TV) – cifră de afaceri de 1.1 milion euro şi pierdere de 6.06 milioane de euro💸;
  • Diplomatic Digital (Cinemaraton, Prima Comedy and CO) – cifră de afaceri de 1.1 milioane euro şi profit de 701 mii de euro💰.

Pro TV SRL este singura companie media din ţară ce a trecut bariera a 200 de milioane euro (peste 1 miliard de lei) venituri şi rămâne lider detaşat pe piaţa de televiziune din România.

Ce nu înţeleg eu este cum de mai rezistă Aleph Media pe piaţă. Compania a avut în 2022 pierderi de 7.9 milioane euro, iar în 2023 vedem o nouă rundă de pierderi de 6.06 milioane euro. Câţi bani să mai aibă şi Adrian Sârbu ?

Sursa: paginademedia.ro