Este clar că acest val al mărcilor chinezeşti este abia la început, iar în perioada următoare vor mai intra şi alte nume. Personal aştept să văd BYD în România, un producător care chiar face maşini interesante, cel mai serios concurent al Tesla în lume în acest moment.
Până atunci însă, am aruncat un ochi pe listele de înmatriculări publicate de DGPCI aferente primelor două luni ale anului şi am descoperit modele şi mărci cel puţin bizare.
Iată ce au mai înmatriculat românii în materie de maşini chinezeşti ciudate anul acesta:
- 6 modele ale brandului BAIC (1 BAIC X55 şi 5 BAIC X75);
- 24 modele ale brandului DFSK (23 DFSK E5 şi 1 Fengon 600);
- 5 modele ale brandului FORTHING (2 FORTHING 5 şi 3 FORTHING 4);
- 1 model al brandului JIAYUAN (1 JIAYUAN Komi);
- 1 model al brandului HONGQI (nu ştim exact modelul);
- 3 modele ale brandului NETA (1 NETA Aya, 1 NETA GT şi 1 NETA U);
- 1 model al brandului SWM (1 SWM G03F);
- 1 model al brandului XPENG (nu ştim exact modelul).
Acum nu ştiu cât de bune sunt aceste maşini sau cum stau pe partea de service, însă dacă un prieten te întreabă ce maşină ai, cum îi spui că doar ce ţi-ai luat un JIAYUAN Komi sau un SWM G03F? Nici nu cred că ai idee cum se pronunţă corect.
Să fie ăsta viitorul? În 10 ani să avem pe străzi multe NETA, HONGQI, JIAYUAN, DFSK, XPENG şi restul de ciudăţenii din astea?