În China există un program similar celui Rabla de la noi, iar chinezii ce doresc să îşi achiziţioneze o maşină nouă şi renunţă la cea veche, termică, primesc următoarele subvenţii:
- aproximativ 2100 de dolari pentru achiziţia unei maşini cu motor termic de capacitate mică;
- aproximativ 2800 de dolari pentru achiziţia unei maşini din segmentul aşa numit NEV (pur electric şi / sau PHEV).
Cum preţurile practicate în China sunt destul de accesibile, vânzările de modele pur electrice sunt pe un puternic trend ascendent, astfel că în luna august 2024 au fost comercializate cu 33% mai multe unităţi comparativ cu aceeaşi lună din 2023. În cifre exacte, vorbim de peste 1 milion de unităţi, astfel că China a devenit prima ţară din lume cu vânzări de peste 1 milion de maşini electrice într-o singură lună.
În Uniunea Europeană va fi destul de greu să se atingă o astfel de cifră impresionantă, mai ales că pe la noi vânzările de maşini electrice nu trec prin cea mai bună perioadă. În luna august avem o scădere de 4% YoY pentru Uniunea Europeană + Marea Britanie, iar marile minusuri vin din ţările unde subvenţiile au fost diminuate sau chiar eliminate (România este un astfel de exemplu, în luna august fiind comercializate 494 de unităţi, -69.3% YoY).