Diverse

În acest sfârşit de an chinezii de la Cosco Shipping au inaugurat două dintre cele mai mari nave electrice transportatoare de containere: Green Water 01 şi Green Water 02. Cele două nave sunt identice, tocmai de aceea informaţiile oferite sunt similare.

Construcţia acestora a început în martie 2022 şi a fost finalizată cu toate cele în decembrie 2023. Green Water 01 şi Green Water 02 sunt complet operaţionale şi îşi vor începe activitatea în prima parte a anului viitor.

Navele ating o lungime de 120 de metri, iar puterea electromotoarelor este de aproximativ 2450 CP. Green Water 01 şi Green Water 02 vin cu o autonomie de 1000 de kilometri şi pot transporta 700 de containere.

Interesant la cele două nave este că acumulatorii sunt integraţi în containere. Mai exact, din cele 700 de containere capacitate de transport, 36 sunt containere cu baterii. Inginerii chinezi au venit şi cu o soluţie ingenioasă de încărcare a acestora, pe uscat. Ei bine, Cosco Shipping va încărca cele 36 de containere în port, iar când nava ajunge la descărcat / încărcat doar va schimba containerele cu baterii (făcând o paralelă cu un telefon, putem spune că în loc să băgăm device-ul la încărcat, îi schimbăm bateria cu o alta gata încărcată). Se câştigă astfel timp, deoarece încărcarea în timp real a celor 36 de containere ar dura cel puţin 8 – 9 ore.

Sigur că există şi ceva limitări. Green Water 01 şi Green Water 02 vor fi utilizate pe distanţe nu foarte mari şi doar între aceleaşi porturi (trebuie să existe tot timpul “baterii” la schimb).

Sursa: maritime-executive.com