China nu glumeşte şi acordă foarte greu licenţele de export pentru pământurile rare (apar deja dificultăţi: Suzuki opreşte temporar producţia, iar Ford are mari probleme de aprovizionare)

gAuto
/
/
14 iun.
/

În războiul comercial global, China are suficient de multe avantaje cât să joace dur, iar pământurile rare par a fi una dintre cele mai puternice cărţi.

Conform informaţiilor oficiale, China produce în prezent aproape 60% din toată oferta mondială de pământuri rare şi procesează peste 90% din toată producţia globală (şi restul producătorilor trimit în China materia brută pentru rafinare).

În prezent Europa nu produce, nu rafinează pământuri rare, iar Statele Unite ale Americii abia a demarat o producţie la scară foarte mică de neodium şi praseodium. Cele două economii sunt practic dependente de China.

Gigantul asiatic a limitat puternic exportul de pământuri rare în ultimele luni, iar aici ne referim la cele 7 cele mai importante: samariu, gadoliniu, terbiu, disproziu, luteţiu, scandiu şi ytriu.

Acestea sunt esenţiale în producţia auto, iar primele efecte încep să se vadă. La începutul acestei luni Suzuki a anunţat oprirea temporară a producţiei pentru Suzuki Swift, iar recent Ford a confirmat că are mari probleme în aprovizionarea cu pământuri rare (în ultimele săptămâni mai multe uzine au fost închise temporar preţ de câteva ore / zile din lipsă de pământuri rare).

Există totuşi şi o veste bună. Se pare că în acest sfârşit de săptămână China şi Statele Unite ale Americii au ajuns la un compromis, astfel că în perioada imediat următoare ţara asiatică ar trebui să relaxeze exporturile de pământuri rare.

Sursa: zf.ro
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Hyundai susţine că „nimeni nu mai vrea cutii de viteze manuale”

Într-un articol din luna aprilie vă spuneam că deşi rămân în continuare mai accesibile, se pare că nici industria auto, nici şoferii nu mai doresc cutii de viteze manuale.

Producătorul auto chinez Chery a lansat oficial primele maşini în România, însă la testele EuroNCAP unul dintre modele a avut probleme cu airbagurile

Săptămâna aceasta a fost una de bun augur şi de rău augur în acelaşi timp pentru producătorul chinez Chery, când vorbim de filiala locală din România.

Am vizitat Centrul Tehnic Titu, cel mai mare centru de testare al Renault Group din afara Franței – detalii ce merită aflate

După ce am avut ocazia de a vizita de două ori în ultimul timp Uzina Dacia Mioveni - am scris în iulie 2023 și mai recent, anul acesta, a venit rândul unui articol similar, de data aceasta de la Centru Tehnic Titu (CTT). Așa cum apare și în titlu, această locație reprezintă cel mai mare…