Compania de curierat NemoExpress a intrat în insolvenţă

/
/
24 oct. 22
/

Piaţa de curierat a crescut exponenţial în ultimii ani, culminând cu perioada pandemiei COVID-19, atunci când firmele de curierat nu făceau faţă comenzilor.

Chiar dacă avem exemple concrete de afaceri adaptate la schimbările din piaţă (Fan Courier, Sameday Courier, Urgent Cargus etc.), există şi exemple din cealaltă tabără, cea a companiilor care au trecut sau trec prin mari provocări, unele care le pun la îndoială însăşi existenţa.

Cel mai nou astfel de exemplu este NemoExpress, firmă de curierat despre care am aflat că a intrat în insolvenţă. Cu o reţea naţională formată din 88 de agenţii teritoriale ce acoperă 100% din teritoriul României, NemoExpress este un jucător important pe piaţa de curierat, compania având în 2021 afaceri totale de 137.9 milioane lei.

Din păcate datoriile uriaşe (la 2021 societatea înregistra datorii totale de peste 64.7 milioane lei), cât şi ieşirea din acţionariat a firmei de leasing operaţional Capital Fleet Services, au pus o presiune uriaşă pe situaţia financiară a companiei, astfel că NemoExpress a fost nevoită să îşi ceară insolvenţa (pe lista creditorilor se află inclusiv Capital Fleet Services, fostul acţionar).

Rămânde de văzut cum şi dacă NemoExpress va reuşi să treacă peste această încercare majoră.

Sursa: profit.ro, sursa foto
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Chinezii de la CATL şochează şi anunţă că în 3 ani vor exista nave transportatoare de containere cu propulsie electrică şi baterii, compatibile cu rutele transoceanice

Industria de transporturi maritime este unul dintre cei mai mari poluatori la nivel global (peste 700 de milioane de tone de CO2 anual), iar momentan pentru aceasta se caută soluţii alternative. În acest caz propulsia electrică nu este încă o opţiune, însă în China se lucrează intens la schimbarea acestui lucru.

S-au scumpit din nou biletele de tren (pe distanţa Brăila – Bucureşti mai merită să mergi cu trenul ca adult doar singur şi doar la clasa a 2-a, în orice alt scenariu, maşina este mai ieftină)

Am aflat că s-au scumpit din nou biletele de tren, de data aceasta cu 9.88%, adică s-a ţinut cont de indicele preţurilor de consum (IPC). Se pare că aceasta este a patra scumpire din vara anului 2022 şi până în prezent.

Vă pot dubla sau tripla preţurile abonamentelor operatorii telecom din România? Am analizat contractele Orange, Vodafone şi Digi Mobil şi iată ce am descoperit

Foarte mulţi dintre voi mi-aţi scris la articolul în care am prezentat cum am activat un nou abonament Orange, că există un risc ridicat ca până la finalizarea celor 24 de luni contractate, să plătesc dublu, poate chiar triplu.