Companiile aeriene sunt poate cel mai puternic afectate de pandemia COVID-19, ele fiind primele care şi-au redus activitatea încă de la începutul lunii februarie.
Bănuiesc că unii dintre voi aveaţi bilete luate deja spre diverse destinaţii şi chiar dacă zborurile au fost anulate, nu aţi primit banii înapoi. Cel mai probabil vi s-a propus o amânare a zborului sau un voucher în locul sumelor achitate.
Alexandre de Juniac, directorul IATA (Asociației Internaționale de Transportat Aerian), a încercat să explice de ce companiile aeriene nu pot returna banii pe bilete. Se pare că foarte multe companii supravieţuiesc din aceşti bani în această perioadă de inactivitate, iar fără ei am asista la foarte multe falimente. “Elementul cheie pentru noi este să evităm să rămânem fără numerar, astfel încât rambursarea costul biletelor anulate este aproape imposibilă”, a declarat directorul IATA.
În acest moment o treime din angajaţii companiilor aeriene globale fie se află în şomaj tehnic, fie nu mai au loc de muncă. De exemplu, Blue Air are începând cu data de 1 aprilie 90% dintre angajaţi în şomaj tehnic, iar în acest moment mai realizează doar zboruri cargo sau speciale (la cerere). Compania a lansat un manifest la începutul acestei săptămâni prin care solicită statului român un credit de până la 60 milioane euro cu dobândă preferenţială. Totul pentru a nu da faliment.