Honor a fost divizia de telefoane mobile cu raport preț / specificații atractiv din cadrul Huawei. A pornit la drum în 2011 și avea scopul de a rivaliza cu Xiaomi și alte branduri chinezești (între timp și Xiaomi a lansat Redmi, OPPO are Realme în acest segment etc).
Sancțiunile aduse de către SUA către Huawei au determinat compania să caute o soluție pentru brandul Honor. Au confirmat vânzarea către Shenzhen Zhixin New Information Technology Co.
În declarația comună a Huawei și a noului posesor al brandului Honor nu s-a specificat suma plătită. Zvonurile indicau o valoare generoasă – echivalentul a 15 miliarde dolari. Nu se știe clar ce strategie urmează a fi adoptată, dar s-a insistat pe faptul că decizia a fost luată în beneficiul angajaților, partenerilor, furnizorilor și distribuitorilor. S-a mai specificat că Huawei urmează să nu aibă niciun procent din noua entitate, că nu vor fi implicați în niciun fel.
Au mai punctat și faptul că dezvoltarea funcționează mai departe etc.
Sunt curios să descopăr dacă Honor fără Huawei va avea acces la componente cu tehnologie americană. Ar putea să adopte o strategie similară și pentru Huawei, scoți brandul de sub formatul actual și-l aduci sub altă entitate chineză.