Un studiu european realizat de Huawei şi Ipsos la nivel de conştientizare a atitutudinilor şi a comportamentelor legate de sănătate a relevat că în general consumatorii au cunoştinţe limitate în ceea ce priveşte conduita de sănătate şi a scos în evidenţă potenţialul neexploatat al tehnologiilor inteligente.
Raportul este unul amplu şi îl puteţi analiza cu atenţia accesând acest link, însă făcând un rezumat la rezumat, iată care au fost cele mai importante concluzii ale acestuia:
- 63% dintre utilizatorii de ceasuri inteligente au fost în vizită la medic după ce dispozitivul lor a înregistrat o valoare anormală;
- Doar 50% dintre cetăţenii din Europa afirmă că sunt mulţumiţi de condiţia lor fizică;
- Cei mai mulţi dintre utilizatorii de ceasuri inteligente (88%) susţin că dispozitivul lor îi poate ajuta să-şi îmbunătăţească sănătatea fizică;
- 87% dintre purtătorii de smartwatch-uri au introdus cel puțin un obicei sănătos ca urmare a datelor furnizate de ceas;
- În România, 9 din 10 utilizatori de smartwatch folosesc cel puțin o funcție de sănătate pe acestea;
- Sănătatea mintală este în prim-plan, problemele de somn şi stresul fiind primele două preocupări;
- Peste jumătate dintre europeni (54%) nu merg în mod regulat la examinări medicale;
- 95% dintre români şi-ar dori să facă cel puţin o schimbare legată de sănătate.
„Sănătatea mintală și fizică reprezintă priorități pentru indivizi și societate per ansamblu”, a observat William Tian, președintele în Europa al HUAWEI Consumer Business Group. „Ne-am dorit să descoperim dacă cetățenii europeni prioritizează în mod activ sănătatea personală și dacă recunosc cei mai importanți parametri de sănătate și impactul acestora asupra stării lor generale de bine. În plus, am căutat să înțelegem dacă utilizatorii de ceasuri inteligente manifestă o conștientizare mai amplă asupra sănătății și au obiceiuri mai sănătoase, în comparație cu cei care nu folosesc astfel de dispozitive. Cercetarea noastră a dezvăluit unele realități tulburătoare și, în același timp, a demonstrat influența pe care o poate avea un smartwatch asupra unui stil de viață mai sănătos.”