Diverse

La rubrica „culese din România” postăm de obicei situaţii neobişnuite, unele amuzante, altele nu, momente cum rar ne este dat să întâlnim. Azi avem un nou exemplu, unul cu adevărat de noaptea minţii.

Joi, 24 august, trenul Interregio internaţional IR 72 Traianus ce se deplasa pe direcţia București Nord – Timișoara – Budapesta a întâmpinat o problemă tehnică – locomotiva s-a defectat în zona localităţii Măldăeni. Prin zonă se afla trenul Regio R-E 9902 care se deplasa pe direcţia Târgu Jiu – Bucureşti Nord.

Reprezentanţii CFR Călători au luat decizia de a opri acest tren pentru a-i lua locomotiva. Aceasta a fost ataşată trenului internaţional IR 72 Traianus pentru a-l duce la Craiova, acolo unde o altă locomotivă funcţională îl aştepta oricum să îl preia. Locomotiva trenului Regio R-E 9902 s-a întors înapoi pentru a-şi prelua trenul lăsat să aştepte 94 de minute în halta Măldăeni.

În viziunea CFR Călători oamenii din trenul Regio au fost mai puţin importanţi decât cei din trenul internaţional. Până la urmă vorbim de un tren internaţional, nu ? O să vedeţi la final de ce au fost sacrificaţi oamenii din trenul Regio.

Şi dacă până acum nu v-aţi minunat încă, haideţi să vă spun şi continuarea. În tot acest timp, cel în care au luat locomotiva de la un tren la altul şi toată prostia asta omenească, la Craiova erau doi mecanici şi o locomotivă de tipul EC 086 care ar fi putut veni oricând să înlocuiască locomotiva defectă de la trenul internaţional, fără a mai scoate de pe traseu trenul Regio.

Din păcate nu s-a putut acest lucru din două considerente:

  • primul mecanic nu era autorizat să circule pe Magistrala 100 mai departe de Craiova, în sensul spre Bucureşti (adică el putea prelua trenul de la Craiova spre Budapesta, dar nu şi de la Craiova spre Bucureşti, iar cum trenul era oprit undeva între Bucureşti şi Craiova, acesta nu avea cum să vină cu locomotiva);
  • al doilea mecanic era autorizat să circule pe Magistrala 100 în sensul spre Bucureşti, dar nu era autorizat să conducă locomotive de tip EC precum cea staţionată în Craiova. Acesta era autorizat să conducă doar locomotive de tip EA, dar acest model nu era la Craiova.

Spre explicaţie, un mecanic trebuie să fie autorizat atât pentru tipul de locomotivă, cât şi pentru o anumită secţie de circulaţie.

De ce au fost sacrificaţi totuşi oamenii din trenul Regio în defavoarea celui Interregio ?

Pentru traficul intern România are aprobată derogare de la Regulamentul European care prevede despăgubiri în cazul în care trenul întârzie. Această derogare nu se aplică şi în cazul trenurilor internaţionale, astfel că pasagerii din IR 72 Traianus ar fi putut cere despăgubiri pentru întârziere, în timp ce cei din R-E 9902 nu.

Sursa: clubferoviar.ro